اغلب ما عسل را به‌ عنوان یک غذای سالم می‌شناسیم. اما خوب است بدانید که ترکیبات عسل می‌تواند برای پوست و مو هم مفید باشد. ترکیبات عسل به مبارزه با پیری و انواع باکتری‌های سطح پوست کمک می‌کند.
عسل برای جوش

عسل در بهبود بسیاری از جوش‌های پوستی نقش مؤثری دارد. خواص ضد باکتری طبیعی عسل باعث کاهش التهاب و قرمزی جوش‌ها می‌شود. در این مطلب قصد داریم با نگاهی دقیق‌تر، خواص درمانی عسل برای جوش صورت را در مجله دلتا بررسی کنیم.
چه نوع عسلی برای درمان جوش صورت مفید است؟

برای برخورداری از تأثیر عسل در بهبود جوش‌ها حتما باید از عسل خام استفاده کنید. عسل خام همان عسل طبیعی، گرما ندیده و فراوری‌ نشده است. عسل غیر خام خاصیت ضدباکتری‌اش را در طی فرایندهای پردازش از دست می‌دهد.

عسل برای صورت
عسل چگونه بر پوست تأثیر می‌گذارد؟

بیشترِ خاصیت ضدباکتری عسل به‌خاطر وجود مقادیر بالای اسید گلوکورونیک است که به گلوکز اکسیداز تبدیل می‌شود. بر روی پوست، گلوکز اکسیداز بلافاصله به هیدروژن پراکسید تبدیل می‌شود. این ماده ضد باکتری، در بهبود جوش‌ها موثر است.
برای درمان چه نوع جوش‌هایی می‌توان از عسل استفاده کرد؟

عسل برای جوش‌های قرمز و ملتهب بهترین گزینه درمانی است. چرا که به‌ خوبی آب اضافی را از پوست خارج می‌کند و باعث کاهش التهاب و لکه‌های قرمز اطراف آن می‌شود. با این حال نمی‌توان از عسل برای درمان جوش‌هایی که سطح‌ آنها باز شده است استفاده کرد.
طرز استفاده از عسل برای جوش صورت

به‌کمک گوش ‌پاک‌کن تمیز عسل را روی جوش بمالید. اگر می‌خواهید سطح بیشتری از پوست صورت را با عسل درمان کنید، می‌توانید از عسل مثل ماسک صورت استفاده کنید. به این صورت که بگذارید عسل ۱۰ دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

اگر می‌خواهید درمانتان با عسل چسبندگی کمتری داشته باشد، می‌توانید عسل را با این ترکیباتی مثل: ماست، جو دوسر آسیاب‌ شده، شکر قهوه ای، موز پوره‌ شده یا دارچین مخلوط کنید. بگذارید مخلوطتان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

عسل برای صورت
چه گزینه‌های درمانی دیگری وجود دارند؟

اگر به عسل حساسیت دارید یا با مصرف مداوم عسل برای درمان جوش‌های صورت نتیجه‌ای حاصل نشد، بهتر است به‌ سراغ سایر روش‌های درمانی بروید.

آلوئه ورا: برای درمان قرمزی پوست می‌توان از آلوئه‌ورا نیز استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *