از گذشته‌های دور ایرانیان عادت داشتند که شب یلدا یا شب چله را دور کرسی جشن می‌گرفتند، ولی امروزه‌ می‌توان ناظر این مراسم به سبک مدرن و روی میزها بود.
دکوراسیون شب یلدا

برای چیدمان و دکوراسیون شب یلدا لازم نیست حتما هزینه های زیادی را متقبل بشوید با کمی خلاقیت و ایده و ذوق می توانید چیدمان و دکوراسیون شب یلدا را زیبا و خاص کنید و در این شب از همه چیز لذت ببرید.در این مطلب از مجله دلتا نکاتی برای چیدمان شب یلدا آماده کرده ایم که خالی از لطف نیست.
دکور شب یلدا با حال و هوای سنتی

دکوراسیون شب یلدا

یکی از پایه‌ای ترین تزئینات برای این شب طولانی تزئین میوه‌ها و خوراکی‌های مخصوص این شب است. عناصری که نام برده شدند همگی می‌توانند سفره یلدای شما را تزئین کنند. سفره‌های قلم کاری شده، کرسی‌ها با لحاف‌های مخملی و سماور همه در کنار هم یک طراحی زیبا برای شب یلدایی به یاد ماندنی هستند. همچنین غزلیات حافظ و شاهنامه فردوسی این شب را شاعرانه تر و عارفانه تر می‌کنند.
انار، مزین کننده شب یلدا

چیدمان شب یلدا

مهم ترین عنصر شب یلدا انار است و می‌توان از آن به عنوان عنصر اصلی دکور شب یلدا استفاده کرد. قرار دادن انار در ظرف‌ها به تنهایی نیز زیبایی خاص خود را دارد. خواهید دید که با کمی وقت گذاشتن میتوانید دکوراسیون منحصر به فردی برای شب یلدا داشته باشید.
جا شمعی اناری

شب یلدا

در گذشته در این شب چراغانی و روشن کردن فانوس‌ها و شمع‌ها متداول بوده است. شما هم می‌توانید با تزیین شمع‌ها ومیوه‌های یلدایی در کنار هم بر روی میز جلو مبلی یک دکور زیبا برای خانه‌تان بسازید. شمع، جلوه‌ای زیبا به محیط می‌بخشید و باعث گرم به نظر آمدن فضا می‌شود. همچنین می توانید شمع ها را در جاشمعی‌های جداگانه قرار دهید و در اطراف آن چندین انار بگذارید.
انار و برگ سبز

میوه آرایی

ترکیب رنگ سبز و قرمز همیشه جذاب بوده و بسیاری از افراد از این ترکیب استفاده می‌کنند. این ترکیب رنگ ما را به یاد خانه‌های سبک ایرانی با قالی‌هایی دستباف می‌اندازد. برای دکور شب یلدا نیز این ترکیب رنگ فضایی فوق العاده را می‌سازد. از برگ‌های همیشه سبز کمک بگیرید و آن‌ها را در کنار رنگ سرخ انار بیاورید. ترکیبی طبیعی و زیبا که به سادگی می‌توان از آن بهره برد.
انار های رنگی

چیدمان برای یلدا

انار‌ها را می توان به رنگ‌های دیگری هم به کار برد. برای این کار کافی است اسپری رنگ مورد علاقه خود را تهیه کنید و انار‌ها را با رنگ بپوشانید. استفاده از رنگ‌های براق مانند طلایی، نقره ای و مسی، جلوه‌ای لوکس تر و شیک تر به دکوراسیون شب یلدای شما می‌بخشد. می‌توانید انار‌های رنگ شده تان را در ظرف‌هایی شیک چیده و روی سفره شب یلدای خود بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *