ناخن جویدن به طور معمول از کودکی آغاز می‌شود. بسیاری از افرادی که از کودکی این عادت را داشته‌اند سرانجام این عادت را پشت سر می‌گذارند اما برای بعضی از آنها این عادت مادام‌العمر می‌شود و ترک آن بسیار دشوار است. بسیاری از ما که بزرگ شده‌ایم، فکر می‌کنیم ناخن جویدن عادت بدی است که باید آن را ترک کنیم. اما به نظر می‌رسد که این رفتار تکراری می‌تواند برخی از اطلاعاتی جالب راجع به شما ارائه دهد. در واقع این عادت، فقط مربوط به سطح استرس شما نیست. در این نوشتار با ۵ راز که ناخن جویدن درباره شخصیت شما می‌گوید، آشنا خواهیم شد!

ناخن جویدن درباره شخصیت
رازهایی که ناخن جویدن درباره شخصیت شما می گوید
۱. ممکن است کمال گرا باشید

بر اساس یک مطالعه، بیشتر کسانی که ناخن خود را می‌جوند بسیار کمال گرا هستند. محققان از گروهی که نیمی از آنها عادت داشتند ناخن‌های خود را بجوند، و نیمی دیگر این هادت را نداشتند، نظرسنجی کردند. مشخص شد کسانی که ناخن‌شان را می‌جوند شخصیت نوع A دارند که تمایل دارند بیش از حد کار کنند و به دنبال موفقیت‌های زیاد هستند.
۲. شما از آنچه فکر می‌کنید باهوش‌تر هستید

افرادی که ناخن‌های خود را می‌جوند، غالباً آدم‌هایی هدف‌محور هستند که کارها را با سرعت معمول انجام نمی‌دهند. بسیاری از این افراد تمایل دارند که ناخن‌های خود را در لحظاتی که تمرکز شدید کرده‌اند و می‌خواهند مشکلی را حل کنند، بجوند.
۳. ممکن است بی تاب باشید

بی‌حوصلگی و ناامیدی ممکن است عامل مهمی در جویدن ناخن باشد. به محض اینکه این کار به یک عادت تبدیل شود، سبب می‌شود که در هنگام کسالت یا انتظار با جویدن ناخن خود را مشغول نگه دارید.
۴. ممکن است از خودتان راضی نباشید

جویدن ناخن می‌تواند نوعی عادت عصبی باشد که به طور موقت احساس بهتری در افراد ایجاد می‌کند. افرادی که ناخن می‌جوند غالباً افرادی کمال گرا هستند که انتظارات زیادی از خودشان دارند. وقتی نتوانند به اهداف خود برسندد، غالباً از خود ناامید و شرمنده می‌شوند.
۵. جویدن ناخن ممکن است مربوط به یک مشکل روانشناختی باشد

جویدن ناخن ممکن است با اختلال وسواس فکری عملی مرتبط باشد. هنگامی که افراد تمایل به انجام دوباره و دوباره کاری دارند، به عنوان ناخن‌های خود را می‌جوند، ممکن است به این نوع اختلال مبتلا باشند. با این حال، همه افراد مبتلا به این اختلال روحی ناخن‌های خود را نمی‌جوند و این غالباً یک عادت طولانی مدت است که به سختی می‌توان آن را کنار گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *