علائم آزاردهنده‌ای همچون ریزش مو و اختلالات بویایی و چشایی که بسیاری از مبتلایان به کرونا حتی پس از بهبود کامل از این بیماری، از آنها رنج می‌برند به مرور باعث کلافگی فرد و حتی افسرده شدن او می‌شود.
بویایی بیماران کرونایی

بسیاری از افرادی که به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند از روزهای نخست حس بویایی خود را از دست می‌دهند. زمان برگشت حس بویایی بیماران کرونایی مختلف، با یکدیگر متفاوت است. در این مطلب از مجله دلتا شما را با چند راهکار ساده و مفید برای بازگشت هر چه سریع‌تر حس بویایی‌تان پس از طی کردن دوره نقاهت آشنا می‌کنیم و امیدواریم که در بهبود حال جسمی شما تاثیر گذار باشد.
تکنیک توانبخشی بویایی

توانبخشی بویایی به این معناست که شما با بوییدن مواد معطر، گیرنده‌های بویایی بینی‌تان را تحریک و تقویت می‌کنید. تا ۳ ماه در طول روز ۲ بار مواد غذایی خوشبو مثل اوکالیپتوس، لیمو، میخک و گل رز را بو کنید و با استمرار در این کار، حس بویایی از دست رفته را بازیابی کنید.
تاثیر لیموترش

آب لیمو ترش تازه را بگیرید و پس از مخلوط کردن با عسل آن را میل کنید. فراموش نکنید ترکیب این دو ماده ، خاصیت آنتی اکسیدانی قوی و موثری دارد و در بازیابی حس بویایی شما تاثیرگذار است.
خاصیت سیر

اگر شما هم حس بویایی خود را پس از ابتلا به بیماری کرونا از دست داده‌اید، بهتر است بدانید که سیر خواص ضد التهابی دارد و مصرف جوشانده آن برای بازگرداندن حس بویایی شما بسیار مفید و موثر است.
رژیم غذایی خوب

ضمن داشتن یک رژیم غذایی کم‌چرب و سالم، از مکمل‌ روی، منیزیم و مس نیز طبق تجویز پزشک معالج خود استفاده کنید.

بویایی کرونا
بخور بدهید

بخور دادن علاوه بر تقویت وضعیت تنفسی، باعث پاکسازی بینی و بهبود عملکرد گیرنده‌های بویایی می‌شود.
طب سوزنی

در صورت فراهم بودن شرایط مورد نیاز و دسترسی به متخصص این حوزه، بهره‌مندی از طب سوزنی را هم دست کم نگیرید و با مشورت پزشک متخصص، از خدمات طب سوزنی هم استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *