دلایل زیادی از جمله شست‌وشوی بیش از حد دست‌ها با آب و صابون، استفاده از مواد ضدعفونی کننده، عوامل محیطی و دلایل دیگری می‌تواند منجر به خشک و چروک شدن سریع‌تر پوست شما شوند.
خشکی پوست دست

هوای خشک پاییزی می‌تواند مشکلاتی را برای پوست دست ما ایجاد کندو باعث خشکی پوست دست شود. مجله دلتا در راستای رفع این مشکل به معرفی نسخه‌های خانگی برای برطرف کردن این معضل پرداخته است.
ماسک‌های رفع کننده خشکی پوست دست

خشکی پوست
شیربادام معجزه زیبایی

یک قاشق غذاخوری شیر بادام، نصف قاشق چای‌‌خوری جوش شیرین و یک چهارم قاشق چای‌خوری شکر قهوه‌ای را بایک الی دو قطره روغن زیتون مخلوط کنید. سپس پوست دست خود را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه با این محلول ماساژ دهید و در نهایت با آب گرم بشویید.

نکات

به‌جای شیر بادام از شیر نارگیل یا آب هم می‌توانید استفاده کنید
درصورت نداشتن شکر قهوه‌ای از شکر سفید خام یا نمک دریایی دانه درشت استفاده نمایید

محلول روغن نارگیل

روغن نارگیل سبک، معطر و سرشار از چربی‌های اشباع شده است که به پوست در حفظ رطوبت کمک می‌کند. روغن نارگیل مرغوب را به همراه نمک دریایی به مقدار مساوی تهیه کرده و بایکدیگر مخلوط کنید و چند دقیقه روی پوست دست خود بگذارید، سپس دست‌ها را با آب بشویید.

نگهداری از پوست
محلول ماست

ماست به مرطوب شدن پوست کمک می‌کند. ماست را به مدت ۱۰ دقیقه روی دست بگذارید، سپس آن را بمالید و دست‌ها را بشویید. این دستور را روزانه به طور منظم تکرار کنید تا نتیجه مثبت بگیرید.
محلول آووکادو

میوه آووکادو حاوی درصد بالایی از اسیدهای چرب است که می‌تواند به مرطوب سازی پوست کمک کند. نصف آووکادو رسیده، یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل، یک قاشق چای‌خوری روغن جوجوبا و نصف قاشق چای‌خوری آب لیمو را با یکدیگر مخلوط کنید، سپس این مخلوط را روی دست‌ها بگذارید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند، سپس دست‌ها را با آب بشویید، تا نتیجه مثبت حاصل شود.

نکته: پس از شست‌وشوی دستان خود، حتما از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید تا زیبایی و سلامت پوست شما به‌طور کامل حفظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *