سالاد روسی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و پرطرفدار در جهان است. اگر از طرفداران سالاد الویه هستید توصیه می‌کنیم حتما سالاد روسی را هم امتحان کنید.
سالاد روسی

سالاد روسی یکی از معروف‌ترین سالاد‌های کشور روسیه است که توسط یک سرآشپز بلژیکی در این کشور ابداع شده است. مواد داخل این سالاد شباهت زیادی به سالاد الویه خودمان دارد؛ اما پیازچه و شویدی که در مواد اولیه این غذا وجود دارد طعم منحصر به فردی به سالاد روسی می‌دهد. این سالاد را به عنوان یک پیش‌غذا و حتی غذای کامل می‌توان سرو کرد. با مجله دلتا همراه باشید.
مواد لازم برای طرز تهیه سالاد روسی

سیب زمینی ۵۰۰ گرم
ماست چکیده پرچرب ۶ قاشق غذاخوری
پیازچه به میزان لازم
خیارشور ۲۵۰ گرم
سس کم چرب مایونز یک قاشق غذاخوری
شوید تازه به میزان لازم

طرز تهیه سالاد روسی
مرحله اول

ابتدا سیب زمینی‌ها را خوب بشویید. آن‌ها را داخل یک قابلمه با مقداری آب بریزید تا کاملا بپزند. حین پخت سیب زمینی‌ها، خیارشور‌ و پیازچه‌ها را شسته و نگینی خرد کنید. همچنین شوید را خوب شسته و بسیار ریز خرد کنید.
مرحله دوم

برای تهیه سس سالاد روسی معمولا فقط از سس مایونز استفاده می‌کنند. اما استفاده از ماست هم باعث بهتر شدن طعم سالاد می‌شود و هم سالاد را رژیمی‌تر می‌کند. بنابراین داخل یک کاسه ۶ قاشق ماست چکیده را با یک قاشق سس مایونز ترکیب کرده و مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید.
مرحله سوم

سیب زمینی‌ها را که در این مدت پخته شده‌اند از قابلمه بیرون آورده و کنار بگذارید تا خنک شوند. بعد از اینکه سیب زمینی‌ها خنک شدند، آن‌ها را پوست بگیرید و به صورت مکعب‌های کوچک خرد کنید.
مرحله چهارم

حالا داخل یک کاسه بزرگ همه مواد را ریخته و با هم مخلوط کنید. در آخر سس و هر ادویه‌ای که مطابق ذائقه‌تان است را به سالاد اضافه کنید. سالاد روسی شما آماده است. در ظرفی مناسب سرو کرده و روی آن را با شوید تزیین کنید.

توجه کنید که در صورت تمایل می‌توانید از نخود فرنگی، هویج، تخم مرغ و کالباس در تهیه این سالاد استفاده کنید. نکته قابل توجه، خرد کردن یکدست مواد به صورت مکعبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *