0

بسیاری از مادران می‌دانند که اگر فرزند کوچک‌شان ناراحتی درد یا ناآرامی می‌کند، یک ماساژ سبک می‌تواند به آرامش آنها کمک کند. نوزادان به ویژه به لمس و رفلکسولوژی دلپذیر – تحریک ملایم نقاط فشار در پا – حساس هستند. این روش می‌تواند برای سلامتی کودک شما معجزه کند. توصیه‌های پزشک متخصص اطفال خود را حتماً دنبال کنید و متوجه خواهید شد که ماساژ پا کودک می‌تواند کمک شایانی به برنامه روزانه شما با کودک‌تان بکند. در این نوشتار به بررسی ۷ ناحیه طب فشاری برای آرام کردن کودک می‌پردازیم. در واقع تاثیر بازتاب درمانی یا رفلکسولوژی را در آرامش کودک خواهیم دید. با ما همرا باشید!

ماساژ پا کودک
ماساژ پا کودک
۱. دندان درآوردن

اگر کودک شما در حال دندان درآوردن است، به نرمی نوک انگشتان پایش را ماساژ دهید تا دردش آرام شود. نقاطی که با فک بالا و پایین و دندان‌ها مطابقت دارند در زیر بند انگشتان انگشت قرار گرفته‌اند. وارد آوردن فشار به انگشتان کوچک پای کودک یک درمان طبیعی برای از بین بردن درد ناشی از درآوردن دندان است.
۲. آبریزش بینی

مالش انگشتان پای کودک همچنین ممکن است به توقف آبریزش بینی کمک کند. نقطه اصلی که با سینوس‌ها مطابقت دارد، در برجستگی زیر انگشت شست آنها قرار دارد. با ماساژ آرام این نقطه، می‌توانید به رفع علائم سرماخوردگی و درد سینوس در کودک‌تان کمک کنید.

مطلب مرتبط: ۱۴ گام آموزش ماساژ عاشقانه و احساسی خانم ها و آقایان
۳. درد قفسه سینه

اگر کودک شما با گرفتگی قفسه سینه دست و پنجه نرم می‌کند، سعی کنید به آرامی نقطه زیر 3 انگشت وسط پا را ماساژ دهید. می‌توانید با انگشت شست خودتان روی این نقطه فشار وارد کنید و آن را به صورت بالا و پایین ماساژ دهید. همچنین می‌توانید انگشتان هر دو دست خود را به دور پای کودک‌تان بپیچید و به آرامی با انگشتان شست این ناحیه را فشار دهید.
۴. ناراحتی شکم

ماساژ دادن قسمت میانی پای کودک شما ممکن است به از بین رفتن اسپاسم و ناراحتی معده او کمک کند. ماساژ سبک در مرکز پای آنها یک روش طبیعی برای تسکین درد معده است.

مطلب مرتبط: ماساژ سر هندی: ۱۲ گام آموزش ماساژ سر به سبک هندی
۵. سوء هاضمه

ماساژ آرام پا می‌تواند به کودک در زمینه مشکلات گوارشی کمک کند. اعمال فشار سبک به نقطه واقع در فاصله 4 انگشت از انگشت شست می‌تواند سوء هاضمه، معده درد و حالت تهوع را برطرف کند.
۶. درد نفخ و گاز

ماساژ دادن پای کودک می‌تواند بسیار عالی باشد اگر قدری در معده کودک نفخ و گاز وجود د اشته باشد. تحریک نقطه‌ای که بین انگشت شست و انگشت دوم وپا قرار دارد می‌تواند حالت تهوع، استفراغ و نفخ را از بین ببرد.
۷. یبوست

بر اساس یک مطالعه، ماساژ پا می‌تواند یبوست را برطرف کند. در صورت داشتن شکم درد، پاشنه کودک را به آرامی مالش دهید. این قسمت از پا با معده مرتبط است و به طور طبیعی می‌تواند مشکلات مربوط به یبوست را برطرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *