یک روش فوق‌العاده آسان و جذاب برای تهیه ریزوتو گیاهی ایتالیایی خوشمزه. مواد مورد نیاز برای تهیه‌ی این غذا معمولا در هر آشپزخانه‌ای یافت می‌شوند؛ به علاوه، در تهیه‌ی این ریزوتو از ادویه‌ها و چاشنی‌های محبوبی استفاده می‌شود.

طرز تهیه ریزوتو گیاهی یک غذای ایتالیایی خوشمزه

به گفته‌ی یک سرآشپز، “‌در یک روز بارانی، تلاش‌های‌ام برای تهیه‌ی یک ریزوتو به موفقیت دلچسب و شگفت‌انگیزی منجر شدند. ترکیبی از سبک ایرلندی، کمی سبک مدیترانه‌ای، و کمی از ذائقه‌ی خودم غذای فوق‌العاده‌ خوشمزه‌ای را ایجاد کردند. این غذا هم برای گیاهخواران و هم برای سایر آدم‌ها بسیار لذیذ خواهد بود. دستورالعمل این غذا آن‌قدر انعطاف‌پذیر است که چیزهای دیگری را نیز می‌توانید به آن اضافه کنید. فقط کافی است خلاقیت‌تان را به کار بیندازید و چیزهایی را که دل‌تان می‌خواهد، به این غذا بیفزایید.‌”‌

زمان آماده‌سازی: ۱۵ دقیقه
زمان پخت: ۲۵ دقیقه
مجموع زمان مورد نیاز: ۴۰ دقیقه
برای مصرف ۱۰ نفر
مواد مورد نیاز

الف. ۳ قاشق غذاخوری کره‌ی گیاهی (مارگارین)
ب. ۳ عدد برگ ریحان، خرد شده
پ. ۲ عدد پیازچه‌ی تازه خرد شده
ت. ۶ فنجان (یا بیش‌تری) آب سبزیجات
ث. ۱ عدد پیاز خرد شده
ج. ۱ عدد گوجه فرنگی خرد شده
چ. ۳ عدد سیب زمینی خرد شده
ح. ۲ قاشق غذاخوری پودر سیر
خ. ۲ قاشق غذاخوری پودر پیاز
د. ۱ قاشق غذاخوری فلفل هندی
ذ. ۱ قاشق غذاخوری پودر زیره
ر. ۱ قاشق غذاخوری پاپریکا
ز. نمک و پودر فلفل سیاه به میزان دلخواه
ژ. ۲ حبه سیر خرد شده
س. ۳۰۰ گرم نخود پخته شده
ش. ۲ فنجان برنج
دستورالعمل

الف. مارگارین را داخل یک قابلمه روی شعله‌ی متوسط حرارت دهید؛‌ ریحان و پیازچه را داخل روغن بریزید و ۱ الی ۲ دقیقه تفت دهید تا عطرشان به مشام برسد. داخل یک تابه‌ی دیگر، آب سبزیجات را روی شعله‌ی متوسط حرارت دهید و بگذارید هم‌چنان گرم بمانند.

ب. گوجه فرنگی، سیب زمینی، پودر سیر، پودر پیاز، فلفل هندی، زیره، پاپریکا، نمک، و فلفل سیاه را به ترکیب پیازچه بیفزایید و مواد را حدود ۶ دقیقه حرارت دهید تا پیازها نرم شوند. سیر و نخودهای پخته را نیز به مواد اضافه کنید؛ سیر را نیز به مدت ۱ الی ۲ دقیقه حرارت دهید تا عطر آن نیز پخش شود. اکنون برنج را نیز به ترکیب نخود اضافه کنید؛ مواد را ۲ الی ۳ دقیقه حرارت دهید و هر از گاهی هم بزنید تا برنج کمی قهوه‌ای رنگ شود.

پ. آب سبزیجات را فنجان به فنجان به ترکیب برنج اضافه کنید – هر بار صبر کنید تا برنج آب سبزیجات را به خود جذب کند؛ سپس، یک فنجان دیگر آب سبزیجات بریزید. به افزودن آب سبزیجات و هم زدن مواد ادامه دهید تا پس از حدود ۲۰ دقیقه، برنج کاملا بپزد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *