می‌توانید این دسر خوشمزه را بدون فر در قابلمه هم درست کنید.
سوفله شکلاتی

سوفله شکلاتی، دسر بسیار خوشمزه و هوس‌انگیزی است که بر پایه تخم‌مرغ درست می‌شود. روش پخت سوفله شکلاتی، بسیار آسان است و در کمتر از ۱ ساعت آماده می‌شود. طرز تهیه سوفله شکلاتی را در ادامه مطلب بخوانید.

طرز تهیه سوفله شکلاتی
مواد لازم

زرده تخم‌مرغ: ۲ عدد
سفیده تخم‌مرغ: ۴ عدد
شیر: ۱/۲ لیوان
آرد: ۲ قاشق غذاخوری
پودر قند: ۱ قاشق غذاخوری
پودر وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری
شکلات تخته‌ای: ۹۰ گرم
شکر: ۱ لیوان
پودر کاکائو : ۱/۲ لیوان
نمک: ۱ پنس

طرز تهیه سوفله شکلاتی

برای درست کردن این دسر مانند کیک شکلاتی ابتدا نمک، آرد، پودر کاکائو و نصف شکر را در ظرفی بریزید و کمی هم بزنید. سپس، شیر را به ظرف اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب شوند. سپس مواد ترکیب شده را روی حرارت قرار دهید و ۳ دقیقه صبر کنید تا شیر آرام آرام شروع به جوشیدن کند.
در این مرحله پس از جوشیدن شیر، شکلات تخته‌ای را خرد کنید و در قابلمه بریزید. سپس آن را هم بزنید تا شکلات به آرامی حل شود. پس از حل شدن شکلات‌ها، قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود.
پس از خنک‌شدن مواد، پودر وانیل را به آن اضافه کنید و هم بزنید. در ظرفی دیگر، زرده تخم‌مرغ‌ها را جدا کنید و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. سپس زرده‌ها را به مواد قبلی اضافه کنید و هم بزنید.
دوباره در ظرفی جدا، سفیده‌‌ تخم‌مرغ‌ها را هم بزنید. بهتر است این کار را با هم‌زن برقی انجام دهید؛ زیرا ترکیب سفیده‌ها باید کف کند و حالت پفی پیدا کند. سپس نصف دیگر شکر را به سفیده‌ها اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید.
سفیده‌های تخم‌مرغ و شکر هم‌زده را به ترکیب شکلات و زرده اضافه کنید. البته باید به تدریج این کار را انجام دهید و آرام هم بزنید.
قالب فر مورد نظر را چرب کنید و روی آنها شکر بریزید. سپس مواد ترکیب‌شده را در قالب‌ها بریزید. درجه فر را روی ۱۷۵ قرار دهید و ۱۵ دقیقه صبر کنید.
پس از ۱۵ دقیقه، سوفله‌های شکلاتی شما آماده است. می‌توانید پس از خنک‌شدن، روی آنها پودر قند بپاشید یا آنها را به شکل‌های دیگر تزئین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *