این قارچ استراگانوف فوق‌العاده خوشمزه مسلما می‌تواند هوس‌تان برای یک پاستای خامه‌ای گوشتی ارضا کند. به گفته‌ی سرآشپز مشهور، “‌دفعه‌ی بعد، شاید همه‌ی ماریناد را به سس خامه اضافه نکنم. و از توصیه دیگران در مورد افزودن پیاز خرد شده‌ی تازه به ماریناد پیروی کنم. در هر دو حالت، این غذا واقعا خوشمزه خواهد شد!‌”‌ یک نسخه‌ی وگان برای یک غذای قدیمی و کلاسیک. ماریناد قارچ طعم واقعی گوشت و دلپذیری به این غذای گیاهی می‌بخشد.

طرز تهیه قارچ استراگانوف مخصوص گیاهخواران

زمان آماده‌سازی: ۱۰ دقیقه
زمان پخت: ۴۰ دقیقه + ۲۰ دقیقه اضافه
مجموع زمان مورد نیاز: ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
برای مصرف ۴ نفر
مواد مورد نیاز

الف. ۲۲۰ گرم جایگزین گیاهی خامه ترش (در ادامه به دو نمونه از آن اشاره می‌کنیم)
ب. نصف فنجان آب (اختیاری)
پ. ۳ قاشق غذاخوری پیاز خرد شده
ت. ۲ قاشق غذاخوری آرد
ث. ۲ قاشق چای خوری پودر عصاره سبزیجات
ج. یک‌چهارم قاشق چای خوری پودر سیر
چ. یک‌چهارم قاشق چای خوری ریحان خشک
ح. یک‌چهارم قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه
خ. نصف فنجان آب انار
د. ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
ذ. ۲ قاشق غذاخوری سس سویا
ر. ۱ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک
ز. ۲ حبه سیر خرد شده
ژ. قارچ به مقدار دلخواه
س. اسپری روغن
ش. یک‌چهارم فنجان آب یا بیش‌تر (اختیاری)
دستورالعمل

الف. برای تهیه جایگزین گیاهی خامه ترش می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری لیمو را با یک فنجان شیر نارگیل ترکیب کنید. هم‌چنین، می‌توانید مقداری توفو (پنیر سویا)، اندکی وانیل، و مقداری شکر را داخل یک مخلوط‌کن به خوبی ترکیب کنید و سپس شیر سویا را به تدریج به آن‌ها بیفزایید.

ب. جایگزین گیاهی خامه ترش، نصف فنجان آب، پیاز خرد شده، آرد، پودر عصاره‌ی سبزیجات، پودر سیر، ریحان، و فلفل سیاه را داخل یک کاسه به خوبی با هم ترکیب کنید. درب کاسه را بپوشانید و آن را داخل یخچال قرار دهید.

پ. فر را به دمای ۲۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد برسانید.

ت. آب انار، روغن زیتون، سس سویا، سرکه بالزامیک، و سیر را در کاسه‌ی دیگری با هم ترکیب کنید.

ث. قارچ‌های خرد شده را کف ظرف کاسرول بچینید و ترکیب آب انار را روی آن‌ها بریزید. اجازه دهید قارچ‌ها در ترکیب آب انار به مدت ۲۰ دقیقه ماریناد شوند، سپس درب ظرف را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

ج. قارچ‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر بپزید. فویل را از روی ظرف بردارید، قارچ‌ها را جا به جا کنید، و مجددا ۱۰ دقیقه‌ی دیگر نیز داخل فر بپزید. در نهایت، ظرف را از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک شود.

چ. با استفاده از اسپری روغن کف یک تابه‌ با دیواره‌ی بلند را چرب کنید؛ تابه را روی شعله‌ی متوسط بگذارید. قارچ‌ها را به مدت ۵ دقیقه داخل روغن تفت دهید تا اندکی قهوه‌ای رنگ شوند؛ شعله را کم کنید.

ح. سس خامه‌ ترش را به قارچ‌ها اضافه کنید. مواد را به مدت ۱ الی ۲ دقیقه حرارت دهید و دائما هم بزنید تا غلیظ شوند. اگر سس بیش از اندازه غلیظ شد، می‌توانید یک‌چهارم فنجان آب به آن اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *