در فصل گرما یک نوشیندی خنک یا یک دسر خنک میتونه لذت بخش باشه و اگه بتونیم این دسر خنک را در منزل تهیه کنیم لذتش بیشتر هم میشه .پس با نمناک همراه باشید تا طرز تهیه 2 نوع بستنی میوه ای خانگی را به شما آموزش دهیم.
مواد لازم برای بستنی توت فرنگی :

    خامه صبحانه و یا خامه قنادی:2 الی 3 قاشق غذاخوری
    شیر:1 لیوان
    توت فرنگی:250 گرم + چند توت فرنگی جدا گانه برای تزیین

دستور تهیه بستنی میوه ای توت فرنگی :

بستنی توت فرنگی

ابتدا توت فرنگی ها را بشویید و بگذارید تا آب آن ها خوب خشک شود. سپس برگ و دم 250 گرم از توت فرنگی ها را جدا کرده و داخل ظرفی بریزید و برای حدود 4 ساعت در فریزر قرار دهید تا منجمد شود. مابقی توت فرنگی ها را برای تزیین در یخچال بگذارید. بعد از 4 ساعت توت فرنگی ها را از فریزر خارج کرده و به همراه شیر و خامه داخل غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند.

سپس مایه بستنی را برای 8 ساعت در فریزر قرار دهید تا بستنی آماده شود. بستنی را بعد از 8 ساعت از فریزر خارج کرده و برای 10 دقیقه کنار بگذارید تا کمی نرم شود. سپس یک اسکوپ از بستنی را داخل ظرف بستنی خوری قرار داده و با توت فرنگی تازه تزیین کنید و سرو نمایید.
نکته: اگر برای تهیه این بستنی از خامه قنادی استفاده میکنید دیگر نیازی به اضافه کردن شکر نیست چون خامه قنادی خودش شیرین است. ولی اگر از خامه صبحانه استفاده میکنید بسته به ذائقه تان مقداری شکر اضافه نمایید.
مواد لازم تهیه بستنی هلو :

    شیر: 1 لیوان
    هلو: 500 گرم +  یک عدد برای تزیین
    خامه قنادی یا صبحانه: 2 تا 3 قاشق غذاخوری

دستور تهیه بستنی میوه ای هلو :

بستنی میوه ای هلو

ابتدا هلوها را شسته و بگذارید تا آب آن ها گرفته شود سپس هلو ها را پوست گرفته و چهار قاچ کنید و هسته آن ها را خارج نمایید. هلوها را خرد کرده و داخل یک ظرف بریزید و به فریزر منتقل کنید تا برای 4 ساعت بماند و یخ بزند. هلو یخ زده، شیر و خامه را داخل غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا مایه بستنی یکدست شود. در این مرحله طعم مایه را بچشید اگر دوست داشتید کمی شکر اضافه کنید.

مایه بستنی را در یک ظرف درب دار بریزید و برای 8 ساعت در فریزر قرار دهید تا بستنی آماده شود. بعد از 8 ساعت بستنی را از فریزر خارج کرده وبرای 10 دقیقه کنار بگذارید تا کمی نرم شود. سپس با اسکوپ از بستنی بردارید و در ظرف بستنی خوری قرار دهید. برای تزیین برش هایی از هلو روی آن قرار داده و سرو نمایید.
نکات تکمیلی در مورد بستنی میوه ای

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 20دقیقه
بستنی میوه ای را می توانید در وعده دسر - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *