به اعتقاد روانشناسان، اين سبك زندگي و باورهای ماست كه زندگي شاد و بدون استرس ايجاد مي‌كند. يعني در بعضی مواقع فقط كافي است سبك زندگي ما عوض شود. گاهی تغييرات به ظاهر كوچك، اتفاقات شيريني به دنبال خواهند داشت.
دلایل اضطراب

طبیعی است که در زندگی تا حدودی نگرانی‌هایی داشته باشیم. خصوصاً وقتی که فردی بزرگسال می‌شویم و مسئولیت‌هایمان بیشتر می‌شود. اما باید یادمان باشد یک سری از عادت‌ها می‌توانند باعث مضطرب شدن ما شوند. بین نگران بودن و وارد فاز بیماری اضطراب شدن، یک مرز باریک وجود دارد. برای پی بردن به دلایل اضطراب با مجله دلتا همراه باشید.
اضطراب

افرادی که دچار اختلالات اضطرابی هستند، همیشه در احساس ترس و ناامنی به سر می‌برند. این امر باعث مختل کردن فعالیت‌های روزمره‌شان خواهد شد. اگر شما هم چنین وضعیتی دارید، وقت آن است که برخی از عادت‌های اضطراب برانگیز خود را تغییر دهید.
سعی در کنترل کردن همه چیز

اگر از آن دسته افراد هستید که فکر می‌کنید «اگر خودم انجامش ندهم، درست نخواهد شد» پس وقت آن است که تغییر عقیده دهید. یاد بگیرید که به دیگران هم مسئولیت بدهید، اعتماد کنید و در کارهایتان از اطرافیان خود کمک بگیرید.
تلاش برای راضی کردن همه

نتیجه‌ی این طرز فکر، ناراضی و ناراحت کردن خودتان است. چون همیشه خواسته‌های دیگران را به خواسته‌های خود ترجیح می‌دهید. شما باید پیش از توجه به نیازهای دیگران، به نیازهای خودتان توجه کنید. این خودخواهی نیست.

بیماری اضطراب
کم خوابیدن

یکی دیگر از دلایل اضطراب در افراد، خوابیدن کمتر از میزان توصیه شده (هفت تا هشت ساعت هر شب) است. کم خوابی، بی حوصلگی و خستگی در طول روز را در پی دارد که اضطراب نیز به دنبال آن می‌آید. سعی کنید به داشتن خواب کافی عادت کنید. پیش از زمان خواب، ابزارهای الکترونیکی را خاموش کنید.
زیاده‌روی در مصرف کافئین

قهوه دارای خواص زیادی برای بدن است. اما نوشیدن چهار تا شش فنجان قهوه در روز از دلایل اضطراب و بی‌خوابی بوده و می‌تواند شما را به کافئین وابسته کند. پس مصرف قهوه را محدود کنید.
مصرف الکل

متاسفانه برخی افراد وقتی احساس اندوه و بی‌قراری می‌کنند به سراغ الکل می‌روند. اما در واقع گرفتار یک سیکل معیوب می‌شوند و الکل موجب استرس و اضطراب بیشتر در آنها می‌شود.
بی‌نظم بودن

بی‌نظمی واقعاً اضطراب‌آور است. سعی کنید همواره برای کارهای روز بعدتان برنامه‌‌ریزی داشته باشید.
صبحانه نخوردن

صبحانه وعده غذایی بسیار مهمی است. شما باید روزتان را با انرژی زیاد شروع کنید. پایین بودن سطح انرژی موجب افسردگی و استرس و اضطراب می‌شود.
بی‌تحرکی

نداشتن فعالیت بدنی می‌تواند مشکلات هیجانی و اضطراب را افزایش دهد. با ورزش، اندورفین بیشتری تولید می‌کنید (هورمون شادی) که باعث احساس بهتر شما خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *