برخی از ما ممکن است هر روز به دفعات از بالم لب استفاده کنیم بدون اینکه حتی بدانیم استفاده بیش از حد از بالم لب چه عوارضی روی لب‌ها می‌تواند داشته باشد. در این نوشتار با ۴ عوارض جانبی استفاده بیش از حد از بالم لب آشنا می‌شویم.

عوارض استفاده بیش از اندازه از بالم لب
۱. ممکن است لب‌ها خشک‌تر از قبل شوند

به گفته متخصصان پوست، بالم لب حاوی موادی است که می‌توانند لب‌های ما را تحریک کنند یا آنها را بیش از اندازه لایه‌برداری کنند. این موارد عبارتند از فنل، منتول، مواد معطر، طعم‌دهنده‌ها، اسید سالیسیلیک و ویتامین E. به عنوان مثال، یک مطالعه نتیجه گرفت که 33٪ بیماران در اثر ویتامین E به درماتیت تماسی مبتلا می‌شوند.
۲. ممکن است منجر به تحریک پوست اطراف لب شود

متخصصان تأیید می‌کنند که باید حداکثر 3 بار در روز از بالم لب استفاده کنیم. پس از بیدار شدن، بعد از خوردن / نوشیدن، و درست قبل از خواب. اگر از بالم لب خود بیش از حد استفاده می‌کنید، ممکن است دچار تحریک پوستی شوید یا لکه‌های کوچکی در اطراف لب شما ظاهر شود.
۳. لب‌ها ممکن است تنبل شوند

برخی از فرمول‌های بالم لب مانعی مصنوعی برای گیر افتادن رطوبت ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند که لب های شما کمتر برای حفظ سطح رطوبت خود تلاش کنند.
۴. استفاده از بالم لب اعتیادآور است

در حالی که برخی ممکن است بگویند که به استفاده از بالم لب اعتیاد دارند، متخصصین می‌گویند، چنین چیزی امکان پذیر نیست. ما نمی‌توانیم به بالم لب اعتیاد داشته باشیم. در عوض، ما به مکانیسم تسکین‌دهنده‌ای که از استفاده از بوم لب به دست می‌آوریم معتاد می‌شویم.
دستورالعمل تهیه بالم لب خانگی

اگر می‌خواهید بهترین بالم لب را داشته باشید که هم موثر باشد و هم عوارض جانبی نداشته باشد، چرا نوع خانگی آن را خودتان تهیه نمی‌کنید؟ این دستورالعمل مبتنی بر لانولین را که می‌توانید برای خود و دوستانتان درست کنید دنبال کنید.

  • مواد لازم برای تهیه بالم لب خانگی:

– ۱ قاشق غذاخوری شی باتر

– یک و نیم قاشق غذاخوری روغن نارگیل

– ۱ قاشق چایخوری عسل

– ۱ قاشق غذاخوری موم

– ۱ قاشق چایخوری لانولین

– ۵ قطره روغن معطر اسطوخودوس (اختیاری)

روغن نارگیل، موم و لانولین را در یک کاسه روی یک ظرف آب داغ ذوب کنید. در حین اینکه ترکیب آب می‌شود، آن را به آرامی هم بزنید. پس از ذوب شدن، آن را از روی حرارت بردارید. شی باتر و عسل را اضافه کنید. در حین اینکه ذوب می‌شود، هم بزنید. اسانس اسطوخودوس را اضافه کنید (این مورد اختیاری است) و هم بزنید. بالم لب لانولین را در ظرف مورد نظرتان بریزید و بگذارید تا سفت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *