فرنی یکی از دسرهای بسیار خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد و زینت‌بخش میزهای عصرانه شما هستند. فرنی انواع مختلفی دارد.
طرز تهیه فرنی پرتقالی

فرنی پرتقالی یکی از دسرهای بسیار خوشمزه است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد و مانند دیگر فرنی‌ها مقوی و خوشمزه است. این بار برای طعم و مزه بیشتر آن از کمی آب پرتقال استفاده شده که مزه بسیار خوبی به این فرنی می‌دهد. می‌توانید برای ایجاد تنوع فرنی در کودکان خود این دسر خوشمزه را تهیه و با ترافل‌های رنگی تزئین کنید. حتما از آب پرتقال طبیعی برای تهیه این دسر استفاده کنید زیرا آب پرتقال‌های صنعتی حاوی زیادی شکر هستند و برای سلامتی ضرر دارند. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه فرنی پرتقالی را یاد بگیریم.
مواد لازم

آرد برنج ۲ قاشق غذاخوری
شیر ۱ پیمانه
شکر ۴ قاشق غذاخوری
زرده تخم‌مرغ ۱ عدد
کره ۱ قاشق غذاخوری
وانیل نوک قاشق چای‌خوری
آب پرتقال ۱/۲ الی ۱/۴ پیمانه

فرنی پرتقالی
طرز تهیه فرنی پرتقالی
مرحله اول

داخل قابلمه مورد نظر شیر را بریزید و آرد برنج را اضافه کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا آرد برنج کاملا در شیر حل شود. در ادامه شکر را اضافه کنید و کمی هم بزنید سپس روی حرارت ملایم قرار دهید.
مرحله دوم

زرده تخم‌مرغ را به همراه وانیل داخل کاسه ریخته و کمی با همزن دستی هم بزنید تا از لختگی خارج شود. سپس به مواد بالا اضافه کنید و سریع و مدام هم بزنید تا فرنی پرتقالی به غلظت برسد.
مرحله سوم

در ادامه کره را داخل مواد ریخته و تند هم بزنید تا کره ذوب شود. از روی حرارت بردارید و کمی که خنک شد شروع به اضافه کردن آب پرتقال کنید تا به غلظت دلخواه برسد. از قبل پرتقال‌ها را آبگیری کنید و صاف کنید.
مرحله چهارم

همان‌طور که آب پرتقال را اضافه می‌کنید با همزن دستی هم بزنید. سپس فرنی پرتقالی تهیه‌شده را داخل کاسه‌های مورد نظر ریخته و به دلخواه با مغزیجات مختلف آن را تزئین و سپس سرو کنید.
نکات مهم برای طرز تهیه فرنی پرتقالی

به دلخواه می‌توانید از رنده پوست پرتقال برای طعم‌دار کردن این دسر استفاده کنید.
بهتر است زرده و شیر را حذف نکنید زیرا برای بچه‌ها بسیار مفید است.
می‌توانید به جای آرد برنج از نشاسته ذرت استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *