ماهی سوخاری با طعم پنیر پارمزان غذایی لذیذ و خوشمزه و از غذاهای دریایی پرطرفدار در میان کودکان است.
ماهی-سوخاری-با-پنیر-پارمزان
بسیاری از افراد به دلیل تیغ ماهی یا بوی آن از خوردن ماهی فراری هستند. همچنین بسیاری از کودکان نیز در برابر خوردن ماهی مقاومت می کنند. یک راه حل جذاب برای تبدیل ماهی به یک غذای فوق العاده خوشمزه و باب سلیقه همه افراد، تهیه آن به شکل سوخاری است. مجله دلتا را با طرز تهیه ماهی سوخاری با پنیر پارمزان ورق بزنید.
مواد لازم

فیله ماهی ۴۵۰ گرم
تخم‌مرغ ۱ عدد
شیر ۱ قاشق
پنیر پارمزان رنده شده ۱/۲ فنجان
آرد ۲ قاشق
پاپریکا ۱/۲ قاشق چای‌خوری
نمک ۱/۴ قاشق چای‌خوری
فلفل ۱/۸ قاشق چای‌خوری

ماهی-سوخاری
طرز تهیه ماهی سوخاری با پنیر پارمزان

در یک کاسه کم‌عمق شیر و تخم‌مرغ را با هم مخلوط کنید و ظرف را کنار بگذارید.
پنیر پارمزان، آرد، پاپریکا، نمک و فلفل را در یک کیسه پلاستیکی زیپ دار بریزید و خوب با یکدیگر ترکیب کنید. می‌توانید آنها را در یک کاسه نیز ترکیب کنید اما دقت کنید که مواد به خوبی و بطور یکنواخت با یکدیگر ترکیب شوند.
فیله‌های ماهی را به نوبت در مایه تخم‌مرغی بزنید. سپس وارد مایه آردی کنید و دو طرفش را خوب به مواد آغشته کنید. اگر از کیسه پلاستیکی استفاده می‌کنید ماهی را داخل کیسه قرار دهید، زیپ آنرا ببندید و خوب تکان دهید تا همه جای ماهی آردی شود. به همین ترتیب تمام فیله ها را آماده کنید.
یک سینی فر آماده کرده و کف آنرا کمی چرب کنید. سپس فیله‌ها را داخل آن بچینید و به مدت ۲۵ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. در اواخر پخت با چنگال ماهی‌ها را چک کنید. اگر بافت ماهی سوخاری شده و به راحتی با چنگال تکه می‌شود یعنی فیله آماده است.
فیله‌های سوخاری را می‌توانید با یک قاچ لیموی تازه یا به همراه سالاد یا سبزیجات پخته شده سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *