فواید پیاده روی نه تنها روی جسم بلکه بر روی قابلیت‌های ذهنی افراد نیز قابل مشاهده است. اصلی‌ترین فایده پیاده روی، کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی است.
مزایای پیاده روی

مزایای پیاده روی کدام‌اند؟ آیا می‌دانستید پیاده‌روی از بهترین و کم هزینه‌ترین روش‌های بهبود سلامت جسمی و روحی است؟ در این مطلب از مجله دلتا به تعدادی از فواید پیاده‌روی اشاره می‌کنیم.
بهبود سلامت قلب

قلب، این عضو حیاتی و تأثیر گذار در سلامت فردی، به شدت تحت تأثیر پیاده‌روی است و پیاده‌روی به سلامت آن کمک می‌کند. طبق نتایج تحقیقات پزشکی، زنان و مردان ۶۵ سال به بالایی که در هفته حداقل ۴ ساعت پیاده‌روی داشته‌اند در سنین میانسالی و پیری از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی _عروقی به دور هستند و ریسک ابتلا به این بیماری‌ها برای این افراد کمتر است.

سلامت قلب
کاهش وزن

کاهش وزن از اولین نتایج یک دوره منظم پیاده‌روی است. دانشمندان آمریکایی در طی تحقیقات خود بر گروهی از افرادی که به صورت منظم هر روزه برنامه پیاده‌روی داشتند، دریافتند که پیاده‌روی تاثیر مستقیم بر وزن افراد دارد.
تنظیم فشار خون

طبق گفته‌های پزشکان روزانه ۱۰۰۰۰ قدم پیاده روی برای بدن اهمیت بسیاری دارد. در بررسی‌های آماری افرادی که به مدت ۱۲ هفته هر روز ۱۰۰۰۰ قدم پیاده روی داشته‌اند کاهش چشم‌گیری در فشار خون خود مشاهده کرده‌اند.
پیاده‌روی و خطر دیابت

سبک زندگی بدون تحرک، بستر مناسبی برای افزایش خطر ابتلا به بیماری دیابت است. این بیماری که بسیار در میان گروه‌های سنی مختلف شایع شده، با پیاده‌روی میانه خوبی ندارد. یکی از فواید پیاده‌روی کاهش و تنظیم قند خون است. کنترل قند خون با پیاده‌روی منظم از بروز دیابت نوع دو جلوگیری می‌کند.

کاهش وزن
بیشتر عمر کنید

یک مطالعه آماری که بر روی ۱۷۰۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد انجام شده است نشان می‌دهد دانشجویانی که هر روز حداقل ۳۰ دقیقه پیاده روی داشته‌اند، بیشتر از افرادی که این عادت را نداشته‌اند عمر کرده‌اند.
فواید دیگر پیاده‌روی

پیشگیری از سرطان
بهبود سیستم گردش خون
کاهش درد مفاصل
تقویت سیستم ایمنی بدن
استخوان بندی قوی‌تر
تقویت عضلات
افزایش متابولیسم بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *