ناخن‌ها یکی از حساس‌ترین اعضای بدن ما هستند که معمولا به آن‌ها کمتر توجه می‌شود. البته توجه به ناخن در خانم‌ها به‌مراتب از آقایان بیشتر است.
تقویت ناخن های آسیب دیده

شکستن ناخن و ترک خوردن ناخن یکی از نگرانی‌هایی است که همواره در مواجهه با ناخن مطرح است. این مسئله علاوه بر فاکتور زیبایی برای برخی مسئله‌ای بهداشتی است. در این مطلب از مجله دلتا تلاش شده تعدادی از روغن‌هایی که به تقویت ناخن های آسیب دیده دست کمک می‌کند، به شما معرفی شود.
روغن‌های شگفت‌انگیز برای تقویت ناخن های آسیب دیده
روغن نارگیل

روغن نارگیل، نوعی روغن سیرشده است که از میوه درخت نارگیل گرفته می‌شود. از این روغن در تهیه مواد آرایشی بهداشتی و همچنین در خوراکی استفاده می‌شود. این روغن سرشار از نوعی اسید چرب به نام اسید لوریک است. این روغن برای دوام ناخن‌ها بسیار کارآمد است و یکی از بهترین روغن‌ها در این زمینه است. روغن نارگیل بوی خوبی هم دارد و به همین دلیل از محبوبیت زیادی برخوردار است.

تقویت ناخن های آسیب دیده
تقویت ناخن های آسیب دیده با روغن جوجوبا

روغنی مایع است که از دانه‌ی گیاهی با همین نام‌ گرفته می‌شود. دانه‌های جوجوبا ازنظر ظاهری، کمی شبیه به دانه‌های قهوه هستند. ساختار روغن جوجوبا با دیگر روغن‌های گیاهی تفاوت دارد، چراکه این روغن در اصل نوعی روغن سیرنشده است. این روغن به‌عنوان یک لایه در کنترل رطوبت، محافظت و نرم کردن پوست ناخن و مو بسیار تاثیرگذار است.
روغن هسته انگور

روغن هسته انگور محصول شگفت‌انگیزی است که در تولید آب انگور به‌دست می‌آید. پس از جدا کردن آب انگور، از هسته‌های انگور باقی‌مانده و روغن استخراج می‌شود. روغن هسته انگور یکی از محصولات زیبایی طبیعی به‌شمار می‌رود و روغن سالمی است که می‌توان در آشپزی نیز استفاده کرد. این روغن که سرشار از فلاوانوئید، بتاکاروتن، ویتامین C و E است، خاصیت‌های زیادی دارد که در استحکام و تقویت ناخن های آسیب دیده هم بسیار موثر است.

تقویت ناخن های آسیب دیده
روغن آووکادو

این روغن که از میوه آووکادو تولید می‌شود به‌عنوان یکی از سالم‌ترین و ارزشمندترین انواع روغن‌ها شناخته می‌شود. روغن آووکادو غنی از تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین E، ویتامین A، اسید اولئیک و اسیدهای چرب ضروری می‌باشد. روغن آووکادو برای تقویت ناخن های آسیب دیده دست بسیار موثر است اما به‌دلیل نایاب بودن مقداری گران‌تر از روغن‌های دیگر است.
تقویت ناخن های آسیب دیده با روغن زیتون

روغن زیتون بهترین انتخاب برای تقویت ناخن و سفت شدن آن است. روغن زیتون از میوه درخت زیتون به دست می‌آید. این روغن از فشردن زیتون به‌دست می‌آید که دارای مقدار زیادی چربی اشباع‌نشده است.
این روغن در آشپزی، تولید لوازم آرایش، صابون و تولید دارو کاربردهای فراوانی دارد. در گذشته از روغن زیتون به‌عنوان سوخت چراغ‌های روغنی و پی‌سوز نیز استفاده می‌کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *