شربت آلبالو یکی از بهترین و خوشمزه ترین شربت های مجلسی ایرانی است که در فصول گرم سال بسیار مورد توجه مردم عزیزمان قرار می گیرد این شربت دارای خواص فراوانی است که از مهمترین آن می توان به ضد عطش بودن آن اشاره کرد.پس با نمناک همراه باشید تا طرز تهیه شربت آلبالو خانگی را به شما آموزش دهیم.

شربت آلبالو
مواد لازم تهیه شربت آلبالو:
مواد لازم میزان لازم
آلبالو 1کیلو
جوهر لیمو نوک ق چ
شکر 1/5 کیلو
دستور تهیه شربت آلبالو طبیعی:

مرحله اول :

ابتدا آلبالو ها را درون قابلمه ای میریزیم و با آب قابلمه را پر میکنیم و حدود 10 دقیقه صبر میکنیم و سپس آلبالو ها را آبکشی کنید و شاخه برگ های آن را بگیرید.

مرحله دوم :

در این مرحله باید هسته های آلبالو را بگیرید برای این کار می توانید از هسته گیر استفاده کنید و اگر هسته گیر نداشتید باید به صورت دستی و دانه به دانه هسته های آلبالو را بگیرید.

مرحله سوم :

در قابلمه ای مناسب ابتدا مقداری از آلبالو ها را بریزید سپس مقداری شکر روی آلبالو ها بریزید و این کار را تا اتمام شکر و آلبالو ها ادامه دهید. حدود 12 ساعت درون یخچال قرار دهید تا شکر ها حل شوند.

مرحله چهارم :

قابلمه را از یخچال خارج کنید و روی شعله متوسط قرار دهید و خوب هم بزنید تا مواد کاملا بجوشد. توجه داشته باشید که حرارت باید متوسط باشد زیرا اگر زیاد باشد آلبالو ها می سوزد و اگر کم باشد شربت آلبالو سیاه می شود.

شربت آلبالو

مرحله پنجم :

در این مرحله بعد از اینکه شکر به خوبی حل شد اگر کفی روی شربت مشاهده کردید آن را با قاشق خارج کنید.

مرحله ششم :

بعد از اینکه کف صورتی را گرفتید آن را از روی شعله بردارید و به وسیله صافی آلبالو ها و شربت آلبالو را جدا کنید.آلبالو ها را در ظرفی بسته بندی کنید و در یخچال نگهداری کنید و در تهیه آلبالو پلو از آنها استفاده کنید.

مرحله هفتم :

شربت را جداگانه روی حرارت قرار دهید تا کمی غلیظ شود. هنگام پخت شربت نیز کف صورتی ایجاد می شود آن ها را نیز بگیرید.

مرحله هشتم :

نوک قاشق چای خوری جوهر لیمو به شربت اضافه کنید تا شکرک نزند.

مرحله نهم :

شربت نباید بیش از اندازه غلیظ شود زیرا پس از خنک شدن غلظت بیشتری پیدا می کند. پس از خنک شدن شما می توانید آن را در شیشه های مخصوص و یا بطری نگه داری کنید.

شربت خانگی آلبالو
نکته های درست کردن شربت آلبالو

هنگامی که آلبالو های شما مقداری ترش بود می تواند میزان شکر را بالا ببرید.

اگر مشاهده کردید که طعم شربت آلبالو باب میل تان آنچنان نیست می توانید از مقداری وانیل هم استفاده کنید.

میزان آلبالو ها شکر نسبی است اگر دوست داشته باشید می توانید با مواد بیشتری این شربت را تهیه کنید.

شما می توانید آلبالو ها را با کمی از شربت روی حرارت قرار دهید و با اضافه کردن اندکی جوهر لیمو آن را تبدیل به مربا آلبالو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *