گفته شده دارچین و دمنوش آن علاوه بر کمک به کنترل وزن، می‌توانند برای لاغری نیز مفید باشند. اما آیا می‌توان به این ادعاها تکیه کرد و از دارچین به عنوان ماده غذایی لاغر کننده بهره برد؟
خواص دارچین برای لاغری

دارچین از آن دسته ادویه‌های بسیار مشهور است که از هزاران سال قبل تاکنون در عرصه پزشکی و دارویی استفاده شده و امروزه به عنوان یکی از گزینه‌های خوش عطر و طعم در زمینه لاغری مورد توجه قرار گرفته است. همراه مجله دلتا باشید تا با خواص دارچین برای لاغری بیشتر آشنا شوید.

خواص دارچین
آیا دارچین برای کاهش وزن مفید است؟

بسیاری معتقدند دارچین به دلیل ترکیبات خاص موجود در آن می‌تواند به شیوه‌های مختلف روی کاهش وزن تاثیر بگذارد، از جمله:

به نظر می‌رسد دارچین باعث افزایش حساسیت انسولین و کاهش قند خون می‌شود که کلید اصلی برای کاهش وزن و کنترل دیابت نوع ۲ است.
دارچین به عنوان ماده افزایش دهنده متابولیسم بدن شناخته شده، زیرا بدن برای هضم آن به انرژی بیشتری نسبت به بسیاری از غذاها نیاز دارد.
این ادویه خوش عطر حاوی فیبر است، ماده‌ای مغذی که نقش مهمی در ایجاد سیری طولانی مدت دارد و به کاهش گرسنگی و اشتها کمک می‌کند.

لازم به ذکر است یک قاشق چای‌خوری دارچین که می‌تواند طعم شیرین و دل‌پذیری به غذاها بدهد تنها ۶ کالری و ۲ گرم کربوهیدرات و کمی بیشتر از یک گرم فیبر دارد.

دارچین و لاغری
نحوه مصرف دارچین برای کاهش وزن

ایده‌های خوب و سالمی برای افزودن دارچین به رژیم غذایی لاغری وجود دارد، از جمله:

اضافه کردن مقداری پودر دارچین به بلغور جو دوسر عالی به نظر می‌رسد.
برای خوش طعم شدن قهوه می‌توانید قبل از دم کردن قهوه مقداری از پودر دارچین را به پودر قهوه خود اضافه کنید.
پاشیدن اندکی پودر دارچین روی تکه‌های سیب، موز، هلو، گلابی و سالاد میوه می‌تواند روش خوبی برای متنوع کردن طعم‌ رایج میوه‌ها باشد.
چای دارچین یکی از بهترین روش‌ها برای بهره بردن از خواص این ادویه در لاغری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *