پاستا پنه مرغ با سس آلفردو، از جمله غذاهای ایتالیایی با پاستا است که در عین خوشمزگی، طبخ بسیار آسانی دارد.
پاستا آلفردو

۲ ویژگی مهم که پنه مرغ با سس آلفردو را تبدیل به یک غذای محبوب می‌کند، طعم خامه‌ای با پنیر آب شده و طبخ آسان آن است. خیلی از مواقع ما به دنبال یک دستور غذای سریع اما خوشمزه برای شام یا ناهار هستیم که نیازی به مواد اولیه‌ زیادی نداشته باشد. پاستا پنه آلفردو یکی از این غذاهاست که هم یک شام سریع و خوشمزه برای مهمان‌های سرزده است و هم گزینه‌ خوبی برای یک وعده‌ یک یا دو نفره. با طرز تهیه پاستا آلفردو بخش آشپزی مجله دلتا را دنبال کنید.
مواد لازم برای پاستا آلفردو

پاستا پنه ۲۰۰ گرم
کره ۵۰ گرم
خامه ۲ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
پنیر پارمزان رنده شده ۲ پیمانه
مرغ بریان تکه تکه شده ۳ پیمانه
آب مرغ ۱/۲ پیمانه
پودر سیر ۱/۸ قاشق چای‌خوری
آویشن ۱/۲ قاشق چای‌خوری
تخم گشنیر ۱/۲ قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل به مقدار کافی
پنیر موزارلا رنده شده ۱ پیمانه (اختیاری)
پودر سوخاری ۱/۲ پیمانه (اختیاری)

تهیه پاستا آلفردو سه مرحله اصلی دارد: آماده کردن سس آلفردو، پخت مرغ (البته می‌توانید از مرغ بریان آماده استفاده کنید)، پخت پاستا. اگر از مرغ آماده استفاده کنید تهیه پاستا آلفردو زمان زیادی نیاز ندارد. در دستور پخت زیر از یک مرحله اختیاری نیز استفاده شده که بسته به سلیقه می‌توانید آن را حذف کنید.
پاستا
طرز تهیه پاستا آلفردو

داخل قابلمه‌ای آب و مقدار کافی نمک بریزید و آن را روی شعله قرار دهید تا جوش بیاید. سپس پاستا پنه را در آب جوش بریزید تا پخته شود. پاستا پنه پخته شده را زیر آب سرد آبکش کنید و آن را کنار بگذارید.
کره را داخل تابه‌ای بریزید و روی شعله قرار دهید تا آب شود. سپس ۲ پیمانه خامه و یک پیمانه شیر را به کره اضافه کنید.
پنیر پارمزان رنده شده را روی بقیه مواد بپاشید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. اجازه دهید سس آلفردو روی شعله ملایم گرم شود و هر چند دقیقه یک بار آن را هم بزنید. بعد از چند دقیقه سس شروع به غلیظ شدن می‌کند.
پوست مرغ بریان را جدا کرده و گوشت آن را با چاقو تکه‌تکه کنید. سه پیمانه مرغ را داخل سس آلفردو بریزید. نصف پیمانه آب مرغ، ۱/۸ قاشق چای‌خوری پودر سیر، نصف قاشق چای‌خوری آویشن و نصف قاشق چای‌خوری تخم گشنیز را اضافه و مواد را خوب زیر و رو کنید. سس را بچشید و مقدار نمک و فلفل آن را تنظیم کنید. بگذارید ۳ تا ۴ دقیقه دیگر روی شعله بماند تا مرغ به خوبی گرم و سس کمی غلیظ‌تر شود.
در این مرحله می‌توانید سس را روی پاستا بریزید و به همین شکل پاستا آلفردو را سرو کنید، اما اگر می‌خواهید روی پاستا پنیری و برشته باشد شعله بالای فر را روشن کرده و بگذارید فر گرم شود. سینی گود مناسب فر را با کمی روغن چرب کنید. پاستا را داخل آن بریزید و به طور یکنواخت کف ظرف پخش کنید. سپس سس آلفردو را روی آن بریزید.
یک پیمانه پنیر موزارلای رنده شده را روی مواد بپاشید. در صورتی که دوست دارید روی پاستا برشته شود، نصف پیمانه پودر سوخاری روی پنیر بپاشید. دیس پاستا را داخل فر قرار دهید. زمان ماندن در فر کاملاً بستگی به فر شما دارد. اما معمولاً بیشتر از ۵ دقیقه طول نمی‌کشد. پنیر باید ذوب و پودر سوخاری قدری برشته و طلایی رنگ شود (مراقب باشید پودر سوخاری نسوزد).

نکات تهیه پاستا آلفردو

در صورتی که قصد ندارید پاستا آلفردو را در فر قرار دهید بهتر است، خود پاستا را کمی دیرتر بپزید (همزمان با تهیه سس). تا پاستا موقع سرو سرد نباشد. برای روی پاستا آلفردو می‌توانید از سبزیجات مختلف مثل جعفری خرد شده، نخود فرنگی یا کلم بروکلی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *