پوکورا بوشهری یک میان‌وعده و پیش‌غذای بسیار تند و خوشمزه است که در مهمانی‌های خانوادگی در کنار سس ماست و نعناع یا سس ترش و شیرین میل سرو می‌شود. تندی این غذا را می‌توانید با توجه به ذائقه افراد کم و زیاد کنید. طرز تهیه پوکورا بوشهری را در بخش آشپزی مجله دلتا بخوانید.
مواد لازم

آرد نخود خام ۱ پیمانه
تره خرد شده ۱/۲ پیمانه
نمک ۱ قاشق چای‌خوری
پودر چیلی ۱/۲ قاشق چای‌خوری
ادویه گرام ماسالا ۱/۲ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر یا جوش شیرین ۱ قاشق چای‌خوری
آب ۳/۴ پیمانه
روغن به مقدار لازم

پوکورا-بوشهری
طرز تهیه پوکورا بوشهری

آرد و ادویه‌ها به غیر از بیکینگ پودر یا جوش شیرین را کاملا مخلوط کنید. سپس آب را کم کم اضافه کرده تا مایعی به غلظت ماست داشته باشید.
تره خرد شده را به مواد اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا یکدست شود. به این خمیر باید حدود ۱۲ ساعت در دمای اتاق استراحت دهید تا به اصطلاح عمل آمده و برسد.
پس از استراحت خمیر و ۵ دقیقه قبل از سرخ کردن، بیکینگ پودر یا جوش شیرین را اضافه کرده و مخلوط کنید.
روغن را داخل یک ظرف کوچک ریخته و بگذارید خوب داغ شود. سعی کنید یک ظرف متوسط انتخاب کنید، چون مواد باید داخل روغن شناور باشد. وقتی روغن داغ شد، با یک ملاقه از مایه برداشته و داخل روغن داغ بریزید و سرخ کنید.
پاکورا سرخ شده را داخل یک ظرف روی یک دستمال قرار داده تا روغن اضافه آن خارج شود، سپس با خیارشور، گوجه، سس دلخواه و نان باگت سرو کنید.

نکات کلیدی پخت پوکورا بوشهری

حتما زمان گفته شده را برای به عمل آمدن مایع پوکورا در نظر بگیرید، چون در طعم و پخت کوکو بسیار موثر است.
اگر قصد دارید در فصل زمستان پوکورا درست کنید می‌توانید مایع را در محیط آشپزخانه و داخل ظرف در بسته استراحت دهید، ولی در فصل تابستان باید آن را داخل یخچال قرار دهید.
مواد پوکورا نباید خیلی رقیق شود چون اصلا پف نمی‌کند. بنابراین اگر آب زیاد ریختید و مایع شل شد حتما کمی آرد نخود داخل آن بریزید.
می‌توانید یک عدد پیاز کوچک هم رنده و با مواد مخلوط کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *