ناخن‌ها منبع ذخیره بخشی از کلسیم بدن هستند و با توجه به این که در طول شب این ذخیره غنی‌تر می‌شود، بهتر است در طول شب ناخن‌ها را کوتاه نکنیم.
مضرات ناخن گرفتن در شب

ضرر و زیان‌های ناخن گرفتن در شب از افسانه‌های قدیمی است. ظاهر این افسانه در حدی ساده لوحانه است که پرداختن به آن شاید لازم نباشد. گرفتن ناخن‌ها در شب باعث از بین رفتن کلسیم ذخیره شده خواهد شد.
دلیل علمی ممنوعیت ناخن گرفتن در شب

طبق تحقیقات اخیر دانشمندان، مشخص شده است که کلسیم اضافه بدن در ساعات پایانی روز در ناخن‌ها جمع می‌شود و از ناخن‌ها به عنوان انبار موقت کلسیم بدن استفاده می‌شود.

این کلسیم اضافی در ساعات آغازین روز به گردش خون باز می‌گردد و مورد مصرف قرار می‌گیرد. گرفتن ناخن‌ها در شب باعث از بین رفتن این کلسیم ذخیره شده خواهد شد. همچنین کمبود کلسیم اولین آثارش در بینایی مشاهده می‌شود.

دلیل علمی ممنوعیت ناخن گرفتن در شب
ناخن گرفتن در شب می‌تواند به مرگ منجر شود

بر اساس یک افسانه ژاپنی، ناخن گرفتن در شب می‌تواند به مرگ منجر شود. عمر را کوتاه کند و ارواح خبیثه را جذب کند. همچنین برخی اعتقاد داشتند که بخشی از روح شما در ناخن هایتان قرار دارد.

در قدیم به علت کمبود نور در هنگام ناخن گرفتن در شب، ممکن بود به خود صدمه بزنند.

تقویت باور ممنوعیت ناخن گرفتن در شب می‌تواند ریشه در زمانی داشته باشد که نور کافی در شب وجود نداشت و انسان‌ها از نور آتش و چراغ به عنوان روشنایی استفاده می‌کردند و ناخن‌های خود را با وسایل نوک تیز می‌گرفتند.

کمبود نور و استفاده از این وسایل می‌توانسته است باعث شود انسان‌ها در هنگام ناخن گرفتن در شب به خود صدمه بزنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *