عدس برای سلامتی بسیار مفید بوده؛چرا که سرشار از پروتئین گیاهی، پتاسیم، فیبر و مواد معدنی مانند اسید فولیک و ویتامین B9 است.
کتلت عدس

کتلت عدس یک غذای مقرون به ‌صرفه است؛ چون برای تهیه آن به مواد اولیه زیادی نیاز نیست. این غذای لذیذ طی یک ساعت آماده می‌شود. اگر شما هم قصد تهیه این غذای جذاب را دارید، در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.
مواد لازم برای تهیه کتلت عدس

عدس قرمز دو و نیم فنجان
پیاز بزرگ یک عدد
پودر سیر یک قاشق چایخوری
نمک به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم
سیب‌ زمینی ۲ عدد
تخم‌ مرغ ۳ یا ۴ عدد
آرد سوخاری ۲ قاشق غذاخوری
فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه کتلت عدس
مرحله اول

برای تهیه این غذا بهتر است عدس را از شب قبل در آب خیس ‌کنید. سپس آن را با کمی نمک بپزید. مقدار نمک به ذائقه شما بستگی دارد و می‌توانید آن را کم یا زیاد کنید. سیب‌ زمینی‌ها را بشویید. یک قابلمه‌ را پر از آب کرده و سیب‌ زمینی‌ها را داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید سیب‌ زمینی‌ها روی حرارت متوسط بپزند.
مرحله دوم

بعد از اینکه سیب‌ زمینی‌ها پخته شدند، زیر قابلمه را خاموش کنید و آب قابلمه را دور بریزید. اجازه دهید سیب‌ زمینی‌ها کمی خنک شوند. سپس پوست آن‌ها را بگیرید و داخل کاسه غذاساز بریزید‌. آن‌ها را چند پالس بزنید تا له شوند. شما همچنین می‌توانید به جای غذاساز سیب زمینی‌های پخته را رنده کنید.
مرحله سوم

پوست پیاز را بگیرید و آن را رنده کنید و آب پیاز را دور بریزید. یک کاسه بزرگ بردارید و عدس پخته شده، سیب‌زمینی له شده، آرد سوخاری، نمک، فلفل، پودر سیر، تخم‌ مرغ و پیاز رنده شده را داخل آن بریزید و با دست خوب ورز دهید. مقدار نمک و فلفل به ذائقه شما بستگی دارد و می‌توانید آن‌ها را کم یا زیاد کنید.
مرحله چهارم

یک ماهیتابه روی حرارت بگذارید و کمی روغن داخل آن بریزید تا داغ شود‌. به جای روغن معمولی می‌توانید از روغن گیاهی مثل روغن زیتون برای سرخ کردن کتلت‌ها استفاده کنید.
مرحله پنجم

از مواد کتلت به اندازه یک توپ کوچک بردارید و با دست آن را شکل دهید تا دایره‌ای شود. سپس آن را در روغن قرار دهید. برای این‌که مواد به دستتان نچسبد، دست خود را خیس کنید. می‌توانید یک کاسه آب هنگام سرخ کردن کتلت‌ها کنارتان بگذارید تا هر زمان لازم شد، دست خود را با آن خیس کنید.
مرحله ششم

بعد از اینکه تمام کتلت‌ها را سرخ کردید، زیر حرارت را خاموش کنید و با دستمال چربی‌گیر، چربی کتلت‌ها را بگیرید. کتلت‌ها را در ظرف سرو قرار دهید و آن‌ها را با خیارشور، گوجه‌ فرنگی و برش‌های لیمو ترش تزئین کنید. کتلت عدس شما آماده است. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *