پاستاها همیشه یکی از غذاهای محبوب هستند و همیشه دستور پخت‌های متفاوتی برای آن‌ها عرضه می‌شود.
تهیه کیک پاستا

کیک پاستا یکی از روش‌های تهیه پاستا است که این روزها بسیار باب شده و با پاستای مخصوص لوله‌ای درون قالب تهیه می‌شود. شما می‌توانید با انواع مواد گوشتی، مرغ و پنیر پیتزا این کیک را تهیه کنید و مهمان‌ها و خانواده خود را شگفت زده کنید. اگر هوس پاستا کردید و دوست داشتید به یک روش جدید این غذا را تهیه کنید حتما کیک پاستا را امتحان کنید. امروز در مجله دلتا کیک پاستا با گوشت و پنیر را به شما آموزش خواهیم داد، همراه ما باشید.
مواد لازم برای تهیه کیک پاستا پنیری

پاستا لوله‌ای یک بسته
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
پیاز ۲ عدد
سیر ۲ حبه
پنیر پیتزا رنده شده یک پیمانه
رب گوجه فرنگی ۲  قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی ۳ عدد
جعفری خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
پنیر چدار در صورت دلخواه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه کیک پاستا با گوشت و پنیر
مرحله اول

ابتدا پیازها را پوست بگیرید و به شکل نگینی ریز خرد کنید و داخل روغن با مقداری زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. سپس سیر پوره شده را نیز اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر بلند شود.
مرحله دوم

در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه نمک و ادویه‌ها اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود. سپس گوجه فرنگی رنده شده را بیفزاید و تفت دهید تا آب گوجه کشیده و گوشت پخته شود.
مرحله سوم

داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید تا به جوش آید. سپس کمی نمک داخل آب جوش ریخته و پاستا لوله‌ای را بیفزایید. اجازه دهید به مدت ۱۱ دقیقه پاستا بجوشد سپس آبکش کنید.
مرحله چهارم

یک قالب کمربندی را آماده کنید و با قلم‌مو اطراف و کف قالب را چرب کنید. پاستاها را به صورت عمودی داخل قالب در کنار هم قرار دهید باید به صورت فشرده پاستا را قرار دهید. سپس مایه گوشتی را داخل لوله‌ها بریزید.

سطح پاستا را با پنیر پیتزا رنده شده بپوشانید. قالب را به مدت ۲۰ الی ۱۵ دقیقه در فر از قبل گرم شده در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا پنیر ذوب شود. بعد از پخت کمر قالب را به راحتی باز کنید و کمی صبر کنید تا خنک شود سپس سرو کنید. نوش جان.
نکات کلیدی در تهیه کیک پاستا

می‌توانید از پنیر ورقه‌ای یا پنیر پارمزان نیز استفاده کنید.
پاستا را زیاد نباید بجوشانید تا حالت خود را از دست بدهد.
مقدار پنیر را بنا به سلیقه خود می‌توانید تغییر دهید.
می‌توانید این پاستا را روی گاز در قابلمه هم تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *