رژیم لاغری دارای جزئیات بسیار زیادی است که با رعایت آن‌ها می‌توانید به وزن ایده‌ خود برسید. کاهش کالری و استفاده از خوراکی‌های سالم و مفید باعث سلامتی و رسیدن به وزن رویایی شما می‌شود.
غذاهایی با کالری مخفی

برخی خوراکی‌ها ظاهری سالم و کم‌کالری دارند، ولی در حقیقت این‌طور نیست و باعث نابودی رژیم غذایی شما می‌شوند. اگر قصد کاهش وزن دارید، با مجله دلتا همراه باشید تا غذاهایی با کالری مخفی را به شما معرفی کنیم که علی‌رغم ظاهر سالم آن‌ها می‌توانند رژیم لاغری شما را بی‌اثر کنند.
غذاهایی با کالری مخفی
سالاد سزار

اگر فکر می‌کنید سالاد سزار چون نوعی سالاد محسوب می‌شود در گروه مواد غذایی سالم قرار می‌گیرد، سخت در اشتباهید! ۲۲۰ گرم سالاد سزار حدود ۳۵۰ کالری و ۲۹ گرم چربی دارد. این کالری بالا به‌لطف سس به‌کارگرفته‌شده در آن است.

راه‌حل این مشکل: فقط ۱ قاشق غذاخوری سس و ۲ قاشق غذاخوری پنیر پارمزان استفاده کنید.

کالری غذا
اسموتی‌ها

۳۴۰ گرم اسموتی موز و توت‌فرنگی با ماست یونانی حاوی ۲۲۰ کالری و ۱٫۵ گرم چربی و ۲۷ گرم قند است. اسموتی‌ها پروتئین کمی دارند و اغلب حاوی میوه تازه هم نیستند (چون به‌جای میوه تازه از کنستانتره میوه در آن‌ها استفاده می‌شود). وجود شربت، بستنی و شیرین‌کننده‌ها در اسموتی باعث می‌شود این ارزش غذایی این خوراکی بیشتر از ۱ لیوان میلک‌شیک نباشد.

راه‌حل این مشکل: از میوه‌های تازه به‌همراه ماست کم‌‌چرب و پودر پروتئین استفاده کنید.

اسموتی
خوراکی‌های بدون قند

مصرف خوراکی‌های بدون قند برای رژیم لاغری‌ خوب است. اما نه‌ این‌که در کنارش سفارش سیب‌زمینی سرخ‌کرده یا دسر حجیم بدهید! سیب‌زمینی سرخ‌کرده می‌تواند ۳۰۰ کالری اضافه برای شما داشته باشد. اگر بیشتر از میزان نیاز بدن خود کالری مصرف کنید، اضافه‌وزن پیدا می‌کنید.

قند خوراکی
ماست کم‌چرب

ماست‌ها منبع کلسیم و پروتئین‌ هستند، ولی بسیاری از آن‌ها قند بسیار زیادی دارند. اگر ماست کم‌چرب مصرف می‌کنید، حتما مقدار فروکتوز و ساکارز استفاده‌شده در آن را بررسی کنید.

راه‌حل این مشکل: از ماست کم‌چرب زیر ۹۰ کالری و ۲۰ گرم قند استفاده کنید.
روغن‌زیتون لایت (رقیق)

روغن زیتون با برچسب لایت بسیار فریبنده است. شما گمان می‌کنید این نوع از روغن سالم و سبک است، در حالی‌که این نوع از روغن‌ها دارای چربی بالاتر و کالری بیشتر هستند.

راه‌حل این مشکل: از انواع روغن‌زیتون بکر استفاده کنید و حتما به‌هنگام خرید برچسب ارزش غذایی را بررسی کنید.
پاپ‌کورن مایکروویو

پاپ‌کورن میان‌وعده سالمی است، ولی اگر از پاپ‌کورن‌های آماده‌ای که باید آن را در مایکروویو گرم کنید استفاده می‌کنید، باید توجه کنید که این نوع از پاپ‌کورن‌ها کره افزودنی دارند. کره افزودنی باعث افزایش چربی در بدن می‌شود و در نتیجه، رژیم لاغری را از بین می‌برد.

راه‌حل این مشکل: برچسب ارزش غذایی پاپ‌کورن‌ها را با دقت بررسی کنید. در خانه به‌طور سنتی پاپ‌کورن بدون چربی و بدون نمک درست کنید.
چاشنی شور

چاشنی‌های شور مانند زیتون و انواع ترشی‌های آماده دارای نمک سدیم بسیار زیادی‌اند که در دوران رژیم لاغری مصرف بالای نمک توصیه نمی‌شود.

راه‌حل این مشکل: از خیار، فلفل دلمه‌ای، تربچه تازه به‌عنوان چاشنی استفاده کنید.

سالاد
سالاد کلم

کلم برای سلامتی بسیار مفید است. سالاد کلم فاجعه‌ای تمام‌عیار برای رژیم لاغری است. در رستوران‌ها برای تهیه سالاد کلم از سس مایونز پرکالری استفاده می‌کنند و ارزش غذایی کلم را کاهش می‌دهند.

راه‌حل این مشکل: در خانه سالاد کلم را بدون سس پرکالری یا با ماست بدون چربی تهیه کنید.
چیپس موز

چیپس موز یا موز سرخ‌شده حاوی مقدار زیادی کالری و چربی اشباع‌شده است. ۱۰۰ گرم چیپس موز حاوی ۱۴۷ کالری، ۹٫۵ گرم چربی و ۸٫۲ گرم چربی اشباع‌شده است. این مقدار کالری تقریبا با کالری یک همبرگر برابری می‌کند.

راه‌حل این مشکل: موز تازه مصرف کنید و از ارزش غذایی بالای آن برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *