برای داشتن موهایی شاداب و جذاب، لازم نیست از محصولات مراقبت از موی فوق‌العاده گران‌قیمت استفاده کنید. با رعایت یک سری نکات ساده هم می‌توانید از این زیبایی بهره‌مند شوید.
موهای درخشان

آرزوی همه‌ خانم‌ها داشتن موهای درخشان است. اما آلودگی و استفاده‌ مکرر از وسایل حرارتی حالت‌دهنده‌ مثل سشوار، باعث آسیب‌ دیدن موها می‌شود و آن‌‌ها را ضعیف، نازک و خشک می‌کند‌. این موضوع منجر به شکننده شدن موها هم می‌شود. بعضی از خانم‌ها سعی می‌کنند با استفاده از محصولات مراقبتی گران‌قیمت مشکلات موهای خود را برطرف کنند. اما اگر به دنبال یک روش‌ به‌صرفه برای مراقبت از موی سر خود هستید با مجله دلتا همراه باشید.
۱. از موهای خود در برابر محرک‌ها مراقبت کنید

برای داشتن موهای درخشان از موهایتان در برابر نور خورشید، باد و باران مراقبت کنید. مواجهه‌ زیاد با نور خورشید، گرما، گرد‌وغبار و آلودگی، مشکلات موها را بدتر می‌کنند.

محرک‌های ذکر شده می‌توانند منجر به تجمع کثیفی، خشک شدن مو و کف سر شوند و احتمال ابتلا به عفونت پوست سر را افزایش دهند. زمانی که در معرض محرک‌هایی مثل نور خورشید یا باران هستید، موهایتان را با کلاه یا چتر بپوشانید.
۲. مواظب موهای خیس خود باشید

موی خیس بسیار شکننده است. ساقه و ریشه‌ها زمانی که مو خیس است، بیشتر مستعد آسیب‌ دیدن هستند. هنگام شست‌وشو به موها و کف سر فشار زیادی وارد نکنید، چون این کار می‌تواند باعث شکستگی موها شود.

بسیاری از افراد عادت دارند بعد از شست‌وشوی مو، بلافاصله موهای خود را شانه بزنند. اما لازم است بدانید که این کار اشتباه است و شکنندگی مو را افزایش می‌دهد.
۳. از شامپو و نرم‌کننده با برند یکسان استفاده کنید

شامپو و نرم‌کننده‌ خود را از یک برند انتخاب کنید. محصولات با برند یکسان، فرمولاسیون مشابهی دارند و برای نوع مشخصی از مو طراحی شده‌اند. زمانی که از شامپو و نرم‌کننده با برند یکسان استفاده می‌کنید، در مقایسه با زمانی که دو محصول با برندهای متفاوت را انتخاب می‌کنید، نتایج بهتری را خواهید گرفت.
۴. از لوازم حرارتی بیش از حد استفاده نکنید

خانم‌ها با وسایلی مثل سشوار یا اتو، به موهای خود حالت می‌دهند. اگر هر‌از‌گاهی از لوازم حرارتی استفاده کنید، ایرادی ندارد. اما استفاده‌ مکرر از این لوازم باعث آسیب‌ دیدن موها می‌شود.

داشتن موهای درخشان و پرپشت

این لوازم رطوبت موها را از بین می‌برند و آن‌ها را خشک و وز می‌کنند. اگر بیش از حد از این لوازم استفاده کنید، موهایتان می‌سوزند. هنگام استفاده از لوازم حرارتی، از اسپری محافظ حرارتی مو غافل نشوید.
۵. هنگام خواب موهایتان را خیلی محکم نبندید

شب‌ها وقتی می‌خواهید بخوابید، موهایتان را شل ببافید تا صبح روز بعد با موهایی وز از خواب بیدار نشوید. همچنین حواستان باشد که با موهای باز نخوابید، وگرنه موهایتان گره می‌خورند. برای باز کردن گره‌‌ها، باید موهایتان را محکم شانه بزنید که این موضوع برای سلامت موها مضر است. شانه زدن بیش از حد موها منجر به وز شدن آن‌ها می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *