اتاق‌خواب در عین پرداختن به نیازهای جسمی و رفع خستگی‌ها باید از لحاظ روحی و ذهنی نیز انسان را از خستگی خارج کند.
وسایل اتاق خواب

در دید اکثر ما در نگاه اول اتاق‌خواب محدود به تخت‌خواب و کمد می‌شود. اما جزئیات ریزی نیز در کنار این دو عنصر اصلی و اولیه قرار می‌گیرد. همچنین نقش بیشتری در جلوه و زیبایی بصری دکوراسیون داخلی اتاق خواب دارد. در برخی موارد تاثیرگذاری این جزییات، بیشتر از داشتن یک تخت‌خواب نرم می‌تواند در آرامش‌پذیری ما موثر باشد. با این نوشتار از مجله دلتا همراه باشید تا به بررسی برخی از وسایل اتاق خواب ساده، اما کاربردی بپردازیم.
آباژور

یک آباژور منحصر به فرد همان چیزی است که در نگاه اول شما را جذب می‌کند. این آباژور حتی اگر در ترکیب رنگی با دیگر عناصر اتاق نباشد، به عنوان یک عنصر جذاب و منحصر به فرد می‌تواند عمل کند. آباژور زیبا و جذاب از آن عناصر ویژه‌ای است که نیاز نیست فقط در زمان کاربرد حضورشان مفید باشد. حتی زمانی که خاموش است و کاربردی ندارد می‌تواند جذاب باشد و تاثیر خود را در محیط ایجاد کند.

اباژور اتاق خواب
آینه

آینه الزاما نباید با یک کنسول همراه باشد. خودتان را از قید و بندهای قوانین طراحی دکوراسیون رها کنید. آنچه که بیشتر از همه برای شما با اهمیت است، حس فردی و درونی نسبت به وسایل اتاق خواب است. البته این موضوع را نباید نادیده گرفت که هنجارشکنی‌ها هم باید روی قاعده و قانون باشند. به سادگی دیوار مقابل تخت را با یک آینه شیک و منحصربه‌فرد پر کنید.

وسیله اتاق خواب
کتابخانه

کتابخانه‌ یکی دیگر از همان عنصرهای دوست داشتنی است که کاربردی بیشتر از یک اکسسوری نظم دهنده دارد. می‌توانید این طبقات را با کتاب‌های رنگارنگ یا حتی مجلات روزمره و لوازم دکوری جذاب کنید. قطعا داشتن یک کتابخانه جذاب شما را بیشتر برای مطالعه ترغیب می‌کند.
تابلو

تاثیر چشم‌گیر تابلو‌ها را در فضای اتاق‌خواب جدی بگیرید. این تابلوها می‌تواند اثر هنری، منظره‌ای روح‌نواز یا حتی لحظات دوست‌داشتنی و خصوصی شما باشند. حتی می‌توانید از قاب عکس‌های زیبا استفاده کنید که پس زمینه آن‌ها قابل تعویض است. هر از گاهی عکس پس‌زمینه را عوض کنید و به سادگی یک تغییر دکوراسیون جذاب و بی‌دغدغه و مقرون به صرفه داشته باشید.

اتاق خواب
پاف

پاف‌های جذاب همان دوست داشتنی‌های خارق العاده‌اند که به سادگی می‌توانند با روح و روان ما بازی کنند. یکی از آن‌ها را تهیه کنید و در اتاق خواب قرار دهید و مطمئن باشید که همه شیفته‌اش می‌شوند.

دکور اتاق خواب
فرش

از فرش غافل نشوید. فرش‌ عنصر کاربردی در فضا است که می‌تواند فضا را منحصربه‌فرد کند. حتی اگر فرش شما ابعاد کوچکی دارد باید روی طرح و کیفیت آن تمرکز کنید. فرش می‌تواند نقطه کانونی اتاق‌خواب و در زیبایی بصری اتاق‌خواب تاثیر بسزایی داشته باشد.
سبد

اگر از آن دسته افراد پر مشغله هستید که فرصت شست و شو و اتو کشی لباس را ندارید و این پروسه خطیر را به آخر هفته‌ها موکول می‌کنید. بهتر است، برای لباس‌های خود سبدی تهیه کنید و در کمد قرار دهید. طبقه‌بندی و نظم‌دهی کمدها به اندازه خود فضای داخلی اتاق بااهمیت است و در آرامش فکری بسیار موثر خواهد بود.

دکوراسیون اتاق خواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *