تامین آب کافی برای بدن در فصول گرم سال اهمیت دو چندان دارد. با راه‌های ساده‌ای می‌توان آب مورد نیاز بدن را تامین نمود.
آبرسان طبیعی بدن

آب‌رسانی به بدن برای حفظ سلامتی بسیار مهم است. چراکه کم‌آبی بدن خطرات زیادی به دنبال دارد و عملکرد دستگاه‌های مختلف بدن را با مشکل روبرو می‌سازد. مشکلات زیادی از جمله ضعف و خستگی، سردرد، مشکلات پوستی، گرفتگی عضلانی، فشار خون پایین و تند شدن ضربان قلب همه در اثر کم‌آبی بدن اتفاق می‌افتند. در این مطلب از مجله دلتا شما را با خوراکی‌هایی که آبرسان طبیعی بدن هستند آشنا خواهیم کرد.
آبرسان‌های طبیعی

متخصصان معتقدند هر فرد باید در طول روز ۸ تا ۱۲ لیوان آب بنوشد. اما نوشیدن این مقدار آب برای بسیاری از افراد آسان نیست. بنابراین بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که مواد غذایی مانند خوراکی‌های زیر که آبرسان طبیعی بدن هستند را بخورید.
توت‌فرنگی

۹۱ درصد از وزن توت‌فرنگی را آب تشکیل می‌دهد. به همین دلیل خوردن این میوه می‌تواند میزان آب بدن را افزایش دهد. علاوه بر این توت‌فرنگی فیبر، آنتی‌اکسیدان‌، ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی از جمله‌ ویتامین C، فولات و منگنز دارد.
گرمک

گرمک سرشار از ویتامین A بوده و تا ۹۰ درصد از آب تشکیل شده است. ویتامین A در تقویت چشم‌ها و سیستم ایمنی موثر است. خوردن گرمک به سیری طولانی و کاهش اشتها کمک می‌کند.
شیر بدون چربی

این نوشیدنی نزدیک به ۹۱ درصد از آب تشکیل شده است. علاوه بر این شیر کم‌چرب ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی مثل ویتامین A، کلسیم، ویتامین B12، فسفر و پتاسیم را برای بدن تامین می‌کند. شیر یک آبرسان طبیعی بدن بوده و در بازگرداندن آب از دست رفته بدن مؤثر است.

درمان گرمازدگی
کدو

یک فنجان کدوی خرد شده حاوی بیش از ۹۰ درصد آب و ۱ گرم فیبر است. کدو چون آب زیادی دارد، در درمان کم‌آبی بدن موثر است. با خوردن کدو می‌توانید ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی از جمله پروتئین، ویتامین B6، فسفر، مس و فولات را نیز دریافت کنید.
کرفس

کرفس یک سبزی بسیار سالم است که به آبرسانی بدن کمک زیادی می‌کند. تقریبا یک فنجان از کرفس آب لازم برای بدن را تامین می‌کند. این سبزی کم‌کالری است و در یک فنجان از آن، فقط ۱۶ کالری وجود دارد.
ماست بدون طعم

گزینه‌ دیگری که می‌توانید برای آبرسانی به بدن در نظر بگیرید، ماست بدون طعم است. این ماده‌ غذایی آب و مواد مغذی زیادی دارد و به خنک کردن بدن در روزهای گرم نیز کمک می‌کند. بیشتر از ۷۵ درصد از یک فنجان ماست بدون طعم را آب تشکیل می‌دهد.

درمان کم‌ آبی بدن
گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی یک ماده‌ غذایی آبرسان بوده و ۹۴ درصد از آب تشکیل شده است. خوردن گوجه علاوه بر تامین آب بدن، مواد مغذی مانند فولات، ویتامین K و پروتئین را به بدن می‌رساند.
فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای هم یک سبزی آبرسان بوده و ۹۲ آن را آب تشکیل داده است. این ماده‌ غذایی همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان کاروتنوئید است که احتمال ابتلا به بعضی از سرطان‌ها و بیماری‌های چشم را کاهش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *