آب سبزه‌ گندم بنوشید و تاثیرات حیرت انگیزش را ببینید

آب سبزه گندم یکی از شگفت‌انگیزترین خوراکی‌های طبیعی است که می‌توانید هر روز بنوشید، و از فواید بی‌نظیرش برای سلامتی‌تان بهره‌مند شوید. هر فردی نخستین بار طعم آب سبزه گندم را بچشد، به احتمال زیاد عاشق مزه‌ی شیرین و سلامت‌بخشش می‌شود و آن را جزء خوراکی‌های روزانه‌اش قرار می‌دهد.

wheatgrass-benefits-1000×600

وقتی برای نخستین بار می‌خواهید آب سبزه گندم را بنوشید، اصلا نباید نگران طعم و مزه‌اش باشید. آب سبزه گندم نوشیدنیِ تازه، شیرین و شفاف است که نوشیدنش طعم آب هویج را به یادتان می‌اندازد، ولی حتی از آن هم خوشمزه‌تر است. در ادامه خواهیم گفت با نوشیدن روزانه‌ی آب سبزه‌ی گندم چه اتفاقاتی در بدن‌تان می‌افتد.

در کتابِ آب سبزه گندم، بهترین داروی طبیعی: دستورالعمل کامل برای استفاده از سبزه‌ها برای احیای سلامتی‌تان، داستانی نقل شده است از شخصی که با نوشیدن یک لیوان آب سبزه گندم سرطان روده‌ی بزرگش را درمان کرد، و همین‌طور با یک لیوان آب سبزه‌ی گندم روده‌ی بزرگش را تمیز و پاک کرد. اگرچه این روش درمان کمی غیرمعمول به نظر می‌رسد، ولی تصور کنید چه‌قدر خوشحال خواهید شد اگر بتوانید راهی بیابید تا سرطان را درمان کنید.

مطلب مرتبط: ۲۰ نشانه هشداردهنده رشد سرطان در بدن تان که نمی دانستید
آب سبزه گندم یک خوراکی سالم و گیاهی است که درست کردنش کار سختی نیست، و به راحتی می‌توانید روی طاقچه‌ی کنار پنجره‌ی آشپزخانه‌تان آن را پرورش دهید، و هر روز آبش را بگیرید و بنوشید؛ نوشیدن آب سبزه‌ی گندم با طعم خوب و شیرین و تازه‌اش هر ماده‌ی مغذی را که بدن‌تان نیاز دارد برای‌تان فراهم می‌کند.

یکی از بهترین فواید نوشیدن روزانه‌ی آب سبزه گندم، جلوگیری از سرطان است. سبزه‌ی گندم‌ حاوی کلروفیل است که طبق یافته‌های دانشمندان، باعث جلوگیری از فعال‌سازی متابولیکی عوامل سرطان‌زا در بدن می‌شود. ویژگی‌های آنتی‌موتاژنیکِ آب سبزه گندم‌ باعث می‌شود سلول‌های سالم دستخوش فرآیند و تغییراتی نشوند که منجر به تبدیل‌شان به سلول‌های سرطانی شود.

هم‌چنین پژوهش‌ها نشان می‌دهند عصاره‌ی سبزه‌ی گندم حاوی مقادیر زیادِ ترکیبات فنولیک از جمله فلانوئیدها است. ترکیبات فنولیک در این گیاه باعث فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی در بدن می‌شوند، و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند. هم‌چنین فلانوئیدها نقش مهمی در تنظیم فعالیت‌های سلولی ایفا می‌کنند.
بیماری‌هایی که با نوشیدن روزانه‌ی آب سبزه گندم مداوا می‌شوند

پژوهش‌گرانی که در مورد تاثیرات ضدسرطانی آب سبزه گندم‌ تحقیق کرده‌اند، می‌گویند: “‌به گندمی که ۶ تا ۱۰ روز از جوانه زدنش گذشته باشد، سبزه‌ی گندم می‌گویند. در طول فرآیند جوانه زدنْ ویتامین‌ها، مواد معدنی، و ترکیبات فنولیک شامل فلانوئیدها در جوانه‌ی گندم ترکیب می‌شوند، و جوانه‌های گندم به حداکثر میزان بالقوه‌ی آنتی‌اکسیدان می‌رسند. سبزه‌ی گندم حاوی ویتامین C و E – کاروتن است‌.”‌

دانشمندان می‌گویند: “عصاره‌ی سبزه‌ی گندم‌ فعالیت آنتی‌اکسیدانی دارد، و از تکثیر سلول‌های سرطان خون جلوگیری می‌کند، و به فرآیند خزان یاخته‌ای قدرت می‌بخشد؛ بنابراین، این یافته ممکن است روش درمانیِ نوینی را برای معالجه‌ی لوسمی مزمن میلوئیدی ارائه دهد‌.”‌ خزان یاخته‌ای یا آپاپتوزیس نوعی فرآیند مرگ سلول است، ولی سلول‌های سرطانی در مقابل آپاپتوزیس مقاوم هستند. از بین رفتن سلول‌های سرطانی توسط عصاره‌ی سبزه‌ی گندم یکی از فواید بزرگِ نوشیدن روزانه‌ی این نوشیدنیِ بسیار خوشمزه است.

ویژگیِ پیشگیری‌کنندگی از سرطان که در بالا به آن اشاره شد، یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین فواید آب سبزه گندم‌ است، ولی این نوشیدنی فواید فراوان دیگری نیز برای سلامتیِ بدن‌تان دارد.

وب‌گاه درمان و توسعه‌ی دارو در مورد آب سبزه گندم‌ می‌نویسد: “[‌این نوشیدنی] غذایی کامل و حاویِ کربوهیدرات، پروتئین، و همه‌ی مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن است. مصرف آب سبزه‌ی گندم‌ برای درمان بسیاری از بیماری‌ها توصیه می‌شود، ‌بیماری‌هایی از قبیل آسم، تصلب شرایین، پارکینسون، درد مفاصل، بیماری سل، یبوست، فشار خون، دیابت، برونشیت، بی‌خوابی، اگزما، ناباروری، خون‌ریزی، چاقی، و باد شکم. آب سبزه گندم‌ به سرعت جذبِ خون می‌شود و به فرد انرژی می‌بخشد. اگر آن را با معده‌ی خالی مصرف کنید، حدودا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا جذب خون شود. ولی انرژی که از نوشیدنش به‌دست می‌آورید تا یک روز در بدن‌تان می‌ماند. این نوشیدنیْ منبع جوانی است و فوایدی بی‌شمار برای سلامتیِ انسان دارد.

وب‌گاه درمان و توسعه‌ی دارو به اختلالاتی دیگر نیز اشاره می‌کند که می‌توان با مصرف روزانه‌ی آب سبزه گندم به درمان‌شان کمک کرد؛ “‌زردی، اختلالات قاعدگی، هیدروسل (تجمع مایع)، اسهال خونی، ضعف و ناتوانی ذهنی، مشکلات دندان، اختلالات دفع، و عوارض سرماخوردگی‌.”‌

مطلب مرتبط: عصاره هسته انگور بهتر از شیمی درمانی علیه سرطان است
مواد مغذی که با نوشیدن روزانه‌ی آب سبزه گندم وارد بدن‌تان می‌شود

آب سبزه گندم حاوی ویتامین‌ها زیر است:

ویتامین A برای داشتنِ پوستی جوان، زیبا و سالم و هم‌چنین بهبود بینایی بسیار مهم است.
ویتامین B به هضم غذا کمک می‌کند و هم‌چنین برای کمک به درمان افسردگی، بی‌خوابی، و بی‌اشتهایی مفید است.
ویتامین C موجود در آب سبزه گندم یک آنتی‌بیوتیکِ طبیعی است. ویتامین C برای لثه‌ها، دندان و سلامت استخوان و التیام جراحات مفید است.
ویتامین E برای زنان باردار مفید است، و به درمان ناتوانی جنسی، دیابت، سرطان، ‌اختلالات قلبی، و بی‌نظمی قاعدگی کمک می‌کند.

آب سبزه گندم هم‌چنین حاوی مواد معدنیِ زیر است:

آهن برای دوران بارداری، و درمان تعریقِ زیاد، رنگ‌پریدگی، سستی و تنبلی و لتارژی، و بی‌خوابی مفید است.
کلسیم به استخوان‌ها استحکام می‌بخشد.
پتاسیم از فشار خون جلوگیری می‌کند، و با کاهش افسردگی سلامتِ روانی را بهبود می‌بخشد.
روی برای سلامت پروستات، داشتنِ موهای سالم و درخشنده، و هم‌چنین شادابی و انرژی مفید است.
سدیم میزان مایعات بدن را کنترل می‌کند و باعث ایجاد تعادل آب در سلول‌ها می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *