خوردن کدو سبز باعث افزایش متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن می‌شود. به همین علت در لاغر شدن افراد بسیار موثر است.
خواص کدو سبز در لاغری

کدو سبز یکی از بهترین سبزیجاتی است که می‌توانید به صورت خام و پخته مصرف کنید. این نوع کدو کم‌ کالری اما بسیار سیرکننده است. کدو سبز حاوی مقدار زیادی آب و فیبر است که برای کاهش وزن و لاغری کاملا مناسب است. اما واقعا چه چیز کدو سبز را به یک انتخاب عالی برای کاهش وزن تبدیل کرده است. در ادامه مطلب همراه مجله دلتا باشید تا روش‌های لاغری با کدو سبز را بیشتر بشناسید.

خواص کدو سبز
چرا مصرف کدو سبز باعث لاغری می‌شود؟

به طور میانگین ۱۰۰ گرم کدو‌سبز تنها ۱۷ کالری دارد. این ویژگی باعث می‌شود که ما بتوانیم با خیال راحت، هر چقدر از آن را که دل‌تان خواست مصرف کنید. می‌توانید به میزانی که احساس سیری می‌کنید کدو بخورید اما هم‌زمان کالری زیادی مصرف نکنید.
کدوی سبز حاوی فیبرهای محلول و نامحلول است

فیبرهای محلول درون کدو سبز مانع از ایجاد گلوکز در خون می‌شوند. هم‌زمان، فیبرهای نامحلول با ایجاد باکتری‌های مفید و سم‌زدا مسئولیت تقویت و حفظ سلامت اجزای سیستم‌ گوارشی مثل روده و معده را به عهده می‌گیرند. در نتیجه بدن از سموم اضافه و چربی‌ها پاک‌سازی می‌شود.

کاهش وزن
کدو را به چه شکلی مصرف کنیم؟
سالاد کدو سبز

می‌توانید از کدوهای تازه، کوچک و ترد برای تهیه سالادهای خوشمزه استفاده کنید. کافی است کدو را بشویید و آن را به برش‌های خیلی نازکی تبدیل کنید تا با ترکیب آن با سایر مواد تشکیل‌دهنده سالاد مثل گوجه‌فرنگی، فلفل، خیار و سایر چاشنی‌ها مثل ماست و یا سرکه بالزامیک و روغن زیتون طعمی عالی به سالادتان بدهید.
کدو در پاستا و سوپ

به غیر از این روش می‌توانید کدو را بخارپز کنید در کنار سایر مواد غذایی مثل گوشت، پاستا و یا حتی سایر سبزیجات سرو کنید. سوپ‌های تهیه شده از کدوسبز هم طعم و مزه‌ای عالی دارند، ترکیب کدو همراه با قارچ و سبزیجات دیگر می‌تواند سوپی خوشمزه و سالم باشد.
بورانی کدو، کدو سبز با ماست برای لاغری

کافی‌ست کدو سبز لاغری را با پوست، ریز ریز رنده کنید و همراه با نعناع، سیر تازه، نمک و فلفل به ماست کم‌چرب اضافه کنید و خوب هم بزنید.
معجون لاغری با کدو سبز

یک عدد کدو سبز را با ۳ عدد خیار و ۱ عدد سیب، درون آب‌میوه‌گیری بریزید و عصاره سبز آن را در آغاز روز با لذت تمام بنوشید.
چیپس کدو

قرار نیست رژیم لاغری کاری کند که از تمام لذت‌ها محروم شوید. خوردن تنقلات هنگام دیدن سریال یا تماشای فوتبال چیزی نیست که بتوان به‌راحتی از آن گذشت. کدو سبز لاغری را به‌شکل دلخواه برش دهید. کمی نمک، فلفل و پودر سیر به آن اضافه کنید و درون سینی فر بچینید. سینی را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌اید قرار دهید. چیپس کدو سبز لاغری با همین سرعت آماده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *