رنگ قرمز جزو دسته رنگ‌های گرم است که می‌تواند در هر قسمت از دکوراسیون خانه شما جادو کند. با ما همراه شوید تا با ترکیب رنگ‌های قرمز برای شب یلدا و کریسمس آشنا شوید.
تم رنگ قرمز در دکوراسیون

در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم به شما بگوییم که ما همه این زیبایی‌ها را در کنار هم داریم و می‌توانیم آن‌ها را بهانه‌ای برای شاد زندگی کردن خود قرار دهیم. از بین همه مواردی که گفتیم، یلدا و کریسمس با فاصله چند روز از هم اتفاق می‌افتند. بنابراین تم رنگ قرمز در دکوراسیون را به‌عنوان فصل مشترک تزیینات و دکورهای خاص این دو انتخاب کردیم.
ترکیب رنگی مناسب برای قرمز

رنگ قرمز که از سنگ لعل گرفته شده، به‌عنوان رنگی گرانبها و قیمتی یاد می‌شود. در ادامه این مطلب با چهار ترکیب مختلف از این تم رنگ قرمز آشنا می‌شوید.
تم رنگ قرمز برای شب یلدا

رنگ‌هایی که تنالیته‌هایی از رنگ‌های شعله آتش هستند، بیشتر برای کامل کردن ترکیب رنگی فضا و عمق بخشیدن به آن مورد استفاده هستند. از این رنگ‌ها می‌توانید برای رنگ موکت کف، رنگ میز ناهارخوری یا در کابینت استفاده کنید. در تصویر زیر رنگ قرمز اصلی برای دیوارها به‌کار رفته و رنگ‌های دیگر برای مبلمان و قاب تزیینی استفاده شده‌اند. نکات بیشتر برای دکور شب یلدا را در مطلب با دکوراسیونی خاص به استقبال یلدا بروید بخوانید.

تم رنگ قرمز در دکوراسیون
ترکیب رنگ قرمز با فیروزه‌ای برای شب یلدا

رنگ فیروزه‌ای برای همه ما آشنا است. این رنگ ترکیب فوق‌العاده‌ای را به‌وجود می‌آورد که می‌تواند برای پارچه مبل‌ها، پرده و حتی به صورت محدودتر برای چراغ‌های دکوری و ظروف استفاده شود. در تصویر زیر می‌توانید انواع استفاده‌ از این رنگ را مشاهده کنید.

تم رنگ قرمز در دکوراسیون
تنالیته رنگ قرمز برای تزیینات شب یلدا

این ترکیب رنگی زیبا پیشنهاد من به شما برای یلدایی خاص و متفاوت است. شاید بهتر باشد برای تزیینات یلدای خود کمی خلاقیت به خرج دهیم و سفره‌ای متفاوت بچینیم. آبی فیروزه‌ای باعث می‌شود در عین مدرن بودن، تم سنتی و قدیمی یلدا نیز حفظ شود. گل‌ها را برای میز شام خود فراموش نکنید. نکات بیشتر در مورد کاربرد رنگ قرمز در دکوراسیون را در مطلب ترفندهای کاربرد رنگ قرمز در دکوراسیون بخوانید.

تم رنگ قرمز در دکوراسیون
تم رنگ قرمز برای کریسمس

ترکیب رنگی قرمز، سبز و قهوه‌ای که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، برای اولین بار در کاخ‌های خانواده سلطنتی انگلستان به‌کار برده شد اما امروزه می‌توان به‌عنوان یک تم سنتی و با وسایل و مبلمان قدیمی از آن استفاده نمود.

تزیینات منزل برای کریسمس
تم قرمز در دکوراسیون

رنگ صورتی قهوه‌ای و سبز

​این دو رنگ در ترکیب با تم رنگ قرمز در دکوراسیون برای لوکس‌تر کردن فضا به‌کار می‌روند. شما می‌توانید از آن در انتخاب پارچه مبلمان استفاده کنید. اگر مبلمان تیره‌تر باشد لاکچری بودن فضا بیشتر می‌شود. در تزیینات کریسمس این رنگ با درخت کریسمس تکمیل می‌شود.

رنگ فیروزه‌ای و سبز

​این دو رنگ برای همنشینی با تم رنگ قرمز آکادمی، بهتر است به‌عنوان فرش یا کف مورد استفاده قرار گیرند. البته در این مورد مبلمان چوبی را هم فراموش نکنید زیرا به زیبایی فضای شما کمک شایانی خواهد کرد. معمولا این دو رنگ به‌صورت محدود استفاده می‌شوند اما کامل کننده دکوراسیون شما با تم رنگ قرمز خواهند بود.

چیدمان زیبای اتاق نشیمن
تم قرمز در تزیینات کریسمس

در تزیینات کریسمس، رنگ‌های قهوه ای و سبز بیشتر دیده می‌شوند. تنالیته رنگی قرمز، قهوه‌ای و سبز بهترین و مناسب‌ترین ترکیب رنگی برای این جشن هستند. پارچه‌های چهارخونه سبز و قرمز حس آرامش‌بخشی را به فضای شما می‌دهند. برای رنگ قهوه‌ای هم وسایل چوبی را فراموش نکنید.

تم قرمز در تزیینات کریسمس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *