استیک با گوشت چرخ کرده یکی از مشهورترین استیک‌ها در سرتاسر دنیا و بسیار مناسب افرادی است که طرفدار رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات هستند. طرز تهیه استیک با گوشت چرخ کرده را در مجله دلتا بخوانید.
مواد لازم

(مناسب برای ۶ نفر)

گوشت چرخ‌کرده مخلوط ۱۲۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد رنده شده
پودر نان ½ فنجان (نان سوخاری را بکوبید و پودر نان درست کنید)
تخم‌مرغ ۱عدد
کره ۱ قاشق غذاخوری
قارچ به مقدار دلخواه
پیاز کوچک ۱ عدد
نمک ¼ قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه ۱/۸ قاشق چای‌خوری
آرد چند منظوره ۱ قاشق غذاخوری
سس کچاپ ¼ فنجان
آب ¼ فنجان
پودر خردل ½ قاشق چای‌خوری

طرز-تهیه-استیک
طرز تهیه استیک با گوشت چرخ کرده

پیاز را رنده کنید و سپس گوشت چرخ‌کرده، پیاز رنده شده، پودر نان، پودر خردل، تخم‌مرغ، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید.
گوشت را به ۶ قسمت، هر کدام به اندازه یک کوفته، تقسیم کنید.
گوشت‌ها را به شکل استیک در بیاورید و گرد یا مستطیلی کنید. خبر خوب این است که این طرز تهیه استیک گوشت در ماهیتابه است و برخلاف استیک کبابی نیازی به گریل ندارد.
یک ماهیتابه نچسب را بدون روغن داغ کنید (یا فقط کف ماهیتابه را با مقدار خیلی اندک روغن چرب کنید) و هر طرف استیک را به مدت ۴ تا پنج دقیقه روی شعله ملایم تفت دهید. استیک‌ها را از ماهیتابه خارج کنید و در همان ماهیتابه یک قاشق غذاخوری کره بریزید و بعد از این‌که داغ شد یک عدد پیاز خلالی خرد شده را تفت دهید تا سبک شود.
سپس یک قاشق آرد چند منظوره اضافه کنید و تفت دهید. بعد از یک تا دو دقیقه، دو لیوان آب یا دو لیوان آب گوشت و سس کچاپ اضافه کنید. بعد از به جوش آمدن مواد داخل ماهیتابه استیک‌ها را به سس اضافه کنید.
وقتی بعد از چند دقیقه سس استیک غلیظ شد و هر طرف از استیک‌ها به مدت ۵ دقیقه در سس با حرارت متوسط پخته شد، استیک‌ها را سرو کنید.
این استیک با گوشت چرخ کرده، سس قارچ، انواع سبزیجات گریل یا کبابی و پوره سیب‌زمینی سرو می‌شود (البته اگر رژیم کم کربوهیدرات دارید پوره سیب زمینی را حذف کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *