از جمله خواص اسپاگتی تامین انرژی بدن در مدت کوتاه و جلوگیری از افزایش اشتهای کاذب است. این غذا برای تمامی گروه‌های سنی مناسب است و منبع خوبی برای تامین انرژی بدن به شمار می‌رود.
اسپاگتی مرغ

طرز تهیه اسپاگتی مرغ را حتما در خانه امتحان کنید. اسپاگتی غذایی ایتالیایی و بسیار خوشمزه است که امروزه به یکی از غذاهای محبوب هر ایرانی تبدیل شده است. این غذا در آشپزخانه‌های ایرانی غالبا با گوشت چرخ کرده یا سویا تهیه می‌شود. با این حال مجموعه‌ای از سس‌های مختلف وجود دارد که دنیا‌ی زیبا‌ی این خوراک خوشمزه را متنوع‌تر می‌کند. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه این خوراک خوشمزه و متفاوت را به شما آموزش دهیم.
مواد لازم برای تهیه اسپاگتی مرغ متفاوت و مدرن

ران کوچک مرغ بدون استخوان و بدون پوست ۴ عدد
نان سفید بیات (خرد شده) ۸۰ گرم
گردو ۱۰۰ گرم
لیمو نصف یک عدد
جعفری (ریز خرد شده) ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
شیر ۱۴۰ میلی لیتر
سیر بزرگ یک حبه
اسپاگتی ۳۰۰ گرم
پودر پنیر پارمسان به مقدار لازم

طرز تهیه اسپاگتی مرغ
مرحله اول
ابتدا صفحه گریل را روشن کنید تا گرم شود. ران‌های مرغ را روی سینی فر قرار دهید. آن‌ها را با نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون ماساژ دهید تا مزه‌دار شوند. سپس مرغ را روی گریل قرار دهید و هر طرف را به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه گریل کنید تا زمانی که کامل پخته شوند. حالا ران‌های پخته شده را به کمک دو چنگال خرد کنید.
مرحله دوم
تکه‌های خرد شده‌ نان را به مدت ۵ دقیقه در شیر قرار دهید تا خیس شوند. گردو، نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون، سیر، پوست لیموی رنده شده و مقداری آب لیمو را داخل غذاساز بریزید. سپس تکه‌های نان را اضافه کنید. غذاساز را روشن کنید، وقتی مخلوط به یک بافت خامه‌ای تبدیل شد غذاساز را خاموش کنید. می‌توانید طعم سس را بچشید و در صورت نیاز آب لیموی بیشتری اضافه کنید.
مرحله سوم
حالا یک قابلمه‌ متوسط را از آب پر کنید و مقداری نمک به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا آب به جوش بیاید. اسپاگتی را اضافه کنید و مطابق دستورالعمل روی بسته‌بندی بپزید. سپس حدود ۲۰۰ میلی‌لیتر آب اسپاگتی را بردارید و داخل یک ظرف جدا بریزید. اسپاگتی پخته شده را آبکش کنید و داخل یک ماهیتابه بزرگ بریزید.
مرحله چهارم
سسی که آماده کرده‌اید را همراه با تکه‌های ران مرغ پخته شده به اسپاگتی اضافه کنید. در صورتی که می‌خواهید سس رقیق‌تر شود مقداری از آبی را که کنار گذاشتید به سس اضافه کنید و خوب هم بزنید. در آخر، اسپاگتی را داخل ظرف دلخواه‌ بریزید. برای تزیین مقداری جعفری را خرد کنید و روی اسپاگتی بریزید و با کمی پنیر پارمسان نوش‌جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *