معمولاً جوش‌های سفید روی پوست صورت، به ویژه در اطراف چشم شما وجود دارد. برخی افراد این موارد را با جوش اشتباه می‌گیرند. با این حال، ترکیب آنها متفاوت است و باید با آنها متفاوت رفتار شود. در این نوشتار خواهیم دید که این جوش های سفید اطراف چشم واقعاً چه هستند و چرا تلاش برای خالی کردن آنها در خانه کار درستی نیست. به یاد داشته باشید که اگر شک دارید، همیشه باید از یک متخصص حرف‌ای مشاوره بگیرید.

جوش های سفید اطراف چشم
جوش های سفید اطراف چشم چه هستند؟

ممکن است این نام برای شما آشنا به نظر نرسد، اما از آن نقاط سفید که در موردشان صحبت می‌کنیم در واقع کیست‌های میلیا نامیده می‌شود. این ضایعات کوچک پوستی می‌توانند در افراد از هر نژاد یا هر سنی ظاهر شود، اما در نوزادان تازه متولد شده شایع‌تر هستند.

این کیست‌ها وقتی پدیدار می‌شوند که کراتین (یک پروتئین) در زیر پوست (درم) تجمع می‌یابد. در بیشتر اوقات، آنها سفید هستند، اما می‌توانند رنگ مایل به زرد هم داشته باشند و قطرشان از 1 تا 2 میلی‌متر متغیر است. در واقع، آنها در حدود 50٪ نوزادان ظاهر می‌شوند و بیشتر در پیشانی، گونه‌ها، بینی و چانه آنها دیده می‌شود. با این حال، آنها ممکن است فقط در قسمت بالا تنه و دست و پای کودک ظاهر شوند.

به طور کلی، این برجستگی‌ها درد ایجاد نمی‌کنند، اما افرادی هستند که ممکن است از قرمزی و تحریک پوست رنج ببرند، که عمدتا به دلیل اصطکاک بین میلیا و انواع خاصی از پارچه‌های زیر رخ می‌دهد.
علت بروز جوش های سفید اطراف چشم چیست؟

در مورد نوزادان تازه متولد شده، هنوز علت دقیق رخ دادن میلیا ناشناخته مانده است. دانشمندان گمان می‌کنند که حتی ممکن است فرد با آنها به دنیا بیاید. از طرف دیگر، در بزرگسالان، این جوش‌ّهای سفید دور چشم معمولاً با نوعی آسیب قبلی پوست ارتباط دارند. برخی از این آسیب‌ها عبارتند از:

– زخم‌های دارای تاول

– سوختگی‌ها

– آسیب طولانی مدت آفتاب

– استفاده طولانی مدت از کرم های استروئیدی

– روش‌هایی مانند درم ابریژن یا لیزر سطح پوست

– از دست دادن توانایی طبیعی پوست برای لایه‌برداری (به دلیل افزایش سن)
چطور می‌توان از شر جوش‌های سفید دور چشم خلاص شد؟

در بیشتر موارد، میلیا جدی نیست و در عرض چند ماه خود به خود از بین می‌رود. اما یادتان باشد که هر چه‌قدر هم که وسوسه انگیز به نظر برسد، تلاش برای از بین بردن آنها به تنهایی فکر درستی نیست.

اگر بخواهید آنها را با فشار دادن خالی کنید، ناامید خواهید شد زیرا متوجه می‌شوید که این روش موفقیت‌آمیز نیست و تمام آنچه که به دست می‌آورید صورتی قرمز و تحریک شده با احتمال ایجاد زخم و عفونت است.

گرچه هیچ درمان خاصی برای از بین بردن بیماری میلیا وجود ندارد، اما برخی از کارهایی که می‌توانید در خانه انجام دهید وجود دارند که هم می‌تواند به پیشگیری از بروز این جوش‌های سفید دور چشم کمک کند و هم سبب بهبودی سریع آنها شود:

– منطقه آسیب دیده را هر روز با صابون ملایم تمیز کنید.

– از بخار برای باز کردن منافذ پوست خود استفاده کنید.

– هفته‌ای 2 تا 3 بار پوست خود را لایه برداری کنید.

– از قرار گرفتن در معرض آفتاب زیاد خودداری کنید و از ضد آفتاب استفاده کنید.

– از مصرف کرم‌های غلیظ یا محصولات حاوی روغن خودداری کنید.

– رتینوئیدهای موضعی (کرم‌ها یا ژل‌های ویتامین A) را انتخاب کنید.

در حالی که برای از بین بردن این جوش‌های سفید نیازی به مراجعه فوری به پزشکی نیست، برخی از افراد هستند که به دلایل زیبایی ترجیح می‌دهند از شر آنها خلاص شوند. در این موارد، یک متخصص پوست می‌تواند با انجام یک روش ساده که نیازی به بیهوشی ندارد و با سوزن استریل انجام می‌شود، کمک کند. انواع دیگر درمان‌ها نیز ممکن است، اما شما همیشه باید گزینه‌های موجود را با یک متخصص و پزشک بررسی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *