رنگ ها از جذاب ترین مباحث در دکوراسیون داخلی هستند. انتخاب یک رنگ مد روز و محبوب برای منزل تان نه تنها کاری جالب و هیجانی است، بلکه سبب می شود خانه ای شیک و به روز داشته باشید به همین خاطر استفاده برخی رنگ ها در دکوراسیون خانه اهمیت فراوانی دارد چرا که این رنگ ها که در ادامه این بخش از دنیای مد نمناک آورده ایم، همیشه ترند هستند و جایگاه خاصی در دکوراسیون داخلی دارند و هیچوقت قدیمی و خسته کننده نمی شوند.
سفید

یکی از رنگ هایی که در دکوراسیون منزل هیچ گاه تکراری نمی گردد، رنگ سفید است، سفید یک رنگ خنثی محسوب می‌شود که می توان آن را در تمامی نقاط خانه استفاده و با رنگ‌های دیگر ترکیب کرد. رنگ سفید فضای اتاق را بزرگ و روشن تر نشان می‌دهد پس برای خانه های کوچک و کم نور رنگ مناسبی می باشد. اگر از یک رنگ خنثی مانند سفید برای دیوارها و کف استفاده کنید، به راحتی می‌توانید مبلمان و فرش مورد علاقه خود را انتخاب کنید و محدودیتی از لحاظ رنگ مبلمان و اثاثیه نخواهید داشت.

دکوراسیون منزل
کرم

رنگ کرم جزو رنگ های خنثی محسوب می شود و به راحتی با رنگ‌های دیگر ترکیب می‌شود و زیبایی خاصی به محیط اطراف می‌دهد. کرمی گستره زیادی دارد که شامل؛ شیری، استخوانی، نباتی، بژ و خاکی شده و شما می توانید طیف های این رنگ را در دکوراسیون خانه تان به کار ببرید. در دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی‌تان می‌توانید از رنگ کرم در کاغذ دیواری و یا چیدمان و مبلمان‌تان استفاده کنید. با توجه به اینکه این رنگ به خوبی با رنگ آبی و بنفش و خاکستری، سبز و حتی خردلی ترکیب می‌شود و هماهنگی فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کند. با استفاده از رنگ روشن مثل رنگ کرم در دکوراسیون آشپزخانه، می‌توانید تمیزی این فضا که یک امر مهم است را بیشتر در معرض دید دیگران قرار دهید.
طوسی

چیدمان دکوراسیون منزل با رنگ غالب طوسی، انتخابی مطمئن و مدرن است. رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی در کنار دیگر رنگ‌ها، باعث تعادل در فضا می‌شود. دودی، زغالی، خاکستری، گرافیتی، سربی، نقره‌ای در طیف رنگ طوسی قرار دارند. به دلیل وجود ته رنگ آبی، رنگ طوسی را غالبا در زمره رنگ های سرد طبقه بندی می کنند و رنگ های گرم مانند صورتی، خردلی، زرشکی و طلایی می توانند مکمل هایی بسیار عالی برای ست کردن با آن به شمار روند.

دکوراسیون طوسی
سایر رنگ های نود و خنثی

رنگ های خنثی مانند رنگ های طوسی، خاکستری، دودی و رنگ های دسته کرم، بژ و شیری، نقره ای، پلاتینی، کرومی و شنی که به عنوان رنگ های بی طرف و خنثی در دکوراسیون شناخته شده و به عنوان رنگ های زمینه کاربرد فراوانی دارند و به دلیل قابلیت انطباق با اجزای دکوراسیون هیچ گاه کهنه و قدیمی نمی شوند. رنگ های خنثی در دکوراسیون می توان به تنهایی برای ایجاد فضایی ملایم و لطیف به کار برد و یا از آن به عنوان پس زمینه و برای ایجاد کنتراست رنگی استفاده نمود.
نکات مهم

اگر می خواهید دکوراسیون خانه تان قدیمی و تکراری نشود، از یک پالت رنگ های خنثی و کمرنگ و سفید کلاسیک استفاده کنید.
از رنگ های تند در دکوراسیون داخلی اجتناب کنید.
اگر قصد دارید از رنگ های غیر خنثی هم استفاده کنید، بهتر است به سراغ رنگ های پایدار و سرد مثل آبی، سبز، و آبی-بنفش بروید.
رنگ هایی گرم، آتشین و سرزنده هستند و همیشه به سرعت تکراری می شوند.
بهتر است رنگ های قرمز و نارنجی را برای وسایل کوچک تری که کمتر در دید قرار دارند انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *