چیدمان مبل راحتی در فضای پذیرایی یکی از مهم‌ترین کارها در طراحی دکوراسیون خانه است. اهمیت چیدمان مبلمان راحتی در خانه‌های کوچک بیشتر است.
چیدمان مبلمان در اتاق پذیرایی

پذیرایی می‌تواند هم نقش استقبال از مهمان را داشته باشد و هم فضایی برای استراحت اهالی خانه باشد. در هر صورت، هدف فضای پذیرایی باید مشخص شود. وقتی هدف تعیین شود، نحوه چیدمان مبلمان بهتر درک می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به چیدمان مبلمان در اتاق پذیرایی می‌پردازیم.
چیدمان مبل به صورت ال شکل

چیدمان مبلمان در اتاق پذیرایی به شکل ال با قرار دادن مبلمان در زاویه درست شکل می‌گیرد. شکل ال می‌تواند به اندازه یک مبل راحتی تک یا به اندازه دو مبل راحتی که کنار هم چسبیده‌اند ایجاد شود. از مبل ال شکل نیز می‌توان برای این فضا استفاده کرد. درحقیقت، چیدمان دکوراسیون با مبلمان راحتی برای فضاهای ال شکل از انعطاف‌پذیری بیشتر برخوردار است.

چیدمان مبلمان در این فضا نه تنها حالتی استقبال کننده دارد بلکه حرکت افراد نیز در آن بسیار آسان است. بنابراین چیدمان ال شکل گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌هایی است که دارای کودک یا افراد مسن هستند.

چیدمان مبلمان در اتاق پذیرایی
چیدمان مبل به صورت مربعی شکل

پذیرایی مربع شکل احساس آرامش و صمیمیت را تداعی می‌کند. چیدمان مبل راحتی برای این نوع پذیرایی اغلب با در نظر گرفتن دقیق پالت رنگی، بافت و پارچه‌های متفاوت حاصل می‌شود. به‌عنوان یکی از قوی‌ترین چیدمان‌ها از لحاظ بصری، چیدمان مبلمان راحتی به صورت مربع شکل برای فضایی که نقطه کانونی ندارد، ایده‌آل است. هدف این فضا چرخاندن گفتگو بین افراد و ایجاد مکانی امن برای استراحت یا سرگرمی است.

چیدمان مبلمان در اتاق پذیرایی

همچنین در فضاهایی با سقف بلند چیدمان مبل راحتی در مدل مربعی به خوبی کار می‌کند زیرا در فضایی گسترده به ایجاد تمرکز بیشتر کمک می‌کند. شما حتی می‌توانید فضاهای رسمی و غیررسمی را با یکدیگر ترکیب کنید و برای راحتی بیشتر، مبل‌های L شکل و صندلی‌های راحتی شیک را در کنار هم قرار دهید. نوع، بافت و رنگ صندلی‌ها برای ایجاد حس هماهنگی باید یکی باشند.
چیدمان مبل به صورت متقارن

تقارن در هنر، طراحی و معماری مدت‌هاست که به دلیل هماهنگی، زیبایی و تعادل با ارزش محسوب می‌شود. چیدمان مبلمان راحتی در پذیرایی متقارن، همانطور که از نامش پیداست، از هر جهت متقارن است. دو کاناپه که رو به روی هم هستند و توسط یک میز جدا شده‌اند، محبوب‌ترین چیدمان مبل راحتی برای این نوع سبک پذیرایی است. تقارن باعث می‌شود که فضای پذیرایی از وقار بیشتری برخوردار شود. چیدمان مبلمان راحتی در پذیرایی متقارن حالت رسمی را به فضای خانه می‌بخشد.

چیدمان مبل به صورت متقارن
چیدمان مبل به صورت نامتقارن

یک طرح پذیرایی نامتقارن تقریبا مشابه طرح متقارن است، اما تفاوت آن در استفاده از گزینه‌های مختلف مبلمان مانند یک مبل و دو صندلی، مبلمان دوتایی و یک صندلی نهفته است.این چیدمان همچنین یک انتخاب هوشمندانه برای فضاهای نشیمن چند منظوره است زیرا به اهالی خانه این امکان را می‌دهد که به طور همزمان از فضا استفاده کنند. از فضای بین صندلی‌هایی که در کنار هم هستند می‌توان برای فضای مطالعه یا سرگرمی استفاده کرد.

چیدمان مبل به صورت نامتقارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *