آیا خانه جدیدتان یک اتاق نشیمن فوق‌العاده کوچک دارد؟ آیا به دنبال روش‌هایی برای به حداکثر رساندن فضا هستید؟ شاید شما فقط به دنبال ایده‌هایی برای اتاق نشیمن هستید که به راحتی قابل اجرا هستند. ما مجموعه‌ای از ۱۶ بهترین ایده برای دکوراسیون اتاق پذیرایی کوچک و نقلی را برای کمک به شما در به حداکثر رساندن فضا در یک اتاق نشیمن کوچک آماده کرده‌ایم.

بهترین ایده برای دکوراسیون اتاق پذیرایی کوچک و نقلی

قبل از آنکه اتاق نشیمن کوچک‌تان را بچینید، به شما پیشنهاد می‌کنیم لحظه‌ای وقت بگذارید و به فاضیی که دارید فکر کنید. مهم این است که بتوانید از هر سانت فضای کوچک نشیمن به طور کامل استفاده کنید.

آیا چیدمانی که در نظر دارید اجازه فعالیت و عملکردهایی که در سبک زندگی خاص خودتان دارید، می‌دهد؟ کدام یک از ایده‌های کوچک زیر را می‌توانید برای بهینه کردن فضای اتاق نشیمن‌تان استفاده کنید؟ این‌ها برخی از سوالاتی است که باید از خود بپرسید. در این نوشتار چند روش برای تغییر بهینه فضای اتاق نشیمن‌تان می‌بینید.
۱. مبلمان چند منظوره تهیه کنید

از میزهای قهوه با محفظه داخلی تا مبل‌های تختخواب‌شو، بیشترین بازدهی را برای اتاق نشیمن شما خواهند داشت. آپارتمان‌های کوچک و سوییت‌های الهام‌بخش تولید و ساخت بسیاری از اسباب و اثاثیه چند منظوره شده‌اند. شما می‌توانید انبوهی از مبل‌ها و میزها را در فضای آنلاین جستجو کنید و موارد مورد نیازتان را به راحتی بیابید.
۲. مبل ال شکل

برای اتاق های کوچک نشیمن مبلمان ال اگر فضایش موجود باشد بسیار به درد می‌خورد زیرا هم فضای کمی می‌خواهد، هم جمع و جور است و هم جای زیادی برای نشستن دارد.

مطلب مرتبط: ۷ ایده ارزان و راحت برای زیباسازی دکوراسیون محل کار
۳. نظم و سازمان‌دهی

فضای منظم و مرتب همیشه بزرگتر و جذاب‌تر به نظر می‌رسد. از روش‌های زیرکانه برای پرهیز از بی‌نظمی استفاده کنید. از سبدهای تزئینی گرفته تا مبلمان ساده، همه سبب می‌شوند که فضای اتاق نشیمن‌تان منظم‌تر به نظر برسد. اطمینان حاصل کنید که هر تکه وسیله‌ای که دارید برای روح بخشیدن و بزرگ‌تر کردن فضای زندگی شما معنی‌دار و مناسب است.
۴. مناطق فعالیت را مشخص کنید

اگر طراحی آپارتمان کوچک شما طوری است که فضای مشترک با اتاق ناهار خوری یا ورودی دارد، از فرش‌های طرح‌دار برای تعریف مناطق فعالیت استفاده کنید. یک فرش دستبافت با نقش و نگارهای سنتی یا مدرن، بسته به سلیقه خودتان، زیبایی و شکوه خاصی به فضای اتاق نشیمن می‌بخشد.
۵. از دیوارها استفاده کنید

تصاویر عظیم که از کف زمین تا انتهای یک دیوار را پوشش می‌دهند، به بزرگ نشان دادن فضا کمک شایانی می‌کنند. می‌توانید بسته به رنگ و نوع دکوراسیون نشیمن‌تان یکی از این تصاویر را انتخاب کنید و از دلباز و بزرگ‌تر شدن فضا لذت ببرید.
۶. با استفاده از قفسه، ارتفاع دیوارها را زیاد کنید

نصب قفسه‌های کف تا سقف یا قفسه‌های دیواری معلق از دیگر روش‌های بزرگ نشان دادن فضا و در عین حال داشتتن دکوراسیونی کاربردی است. این قفسه‌ها مکانی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا تمام وسایل کلکسیونی، کتاب‌های مورد علاقه و سایر موارد مورد نظرتان را به نمایش بگذارید.
۷. خرده ریزهای خانه را جمع و جور کنید

مبلمان امروز هزاران روش جالب برای جمع‌آوری وسایلی که به طور روزانه استفاده نمی‌کنید ارائه می‌دهد. میزها غالبا محفظه‌های پنهانی دارند که می‌توانید برخی از وسایل را در آن‌ها جا بدهید. به این ترتیب فضا عاری از وسایل کوچک بوده و بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.
۸. سایز کوچک هر چیزی را تهیه کنید

زمانی که برای خریداری مبلمان و میز می‌روید، سایز آنها را به دقت مد نظر بگیرید. میزهای کناری کوچک و کاناپه و مبل‌های کم‌جا به بزرگ‌تر بودن فضا کمک زیادی می‌کنند.
۹. مبلمان پایه‌دار بخرید

یکی دیگر از ایده‌های کاربردی برای آپارتمان‌هایی کع اتاق نشیمن کوچک دارند، استفاده از مبلمان‌های پایه‌دار باریک و جمع و جور است. مبلمان پایه‌دار بلند و باریک اجازه می‌دهند که نور از لابلای فضای کوچک عبور کند، و آن را دلبازتر و بزرگتر نشان دهد. صندلی‌های بلند و مبل‌های بلند پایه‌دار در عین حال فضای ذخیره‌سازی اضافی را برای وسایل شما فراهم می‌کنند. فقط یک جعبه یا سبد تزئینی را پر کنید و آن را بین پایه‌ها قرار بدهید.
۱۰. از کنج‌ها استفاده کنید

هنگام تعیین چیدمان مبلمان و وسایل‌تان به طور غیر متعارف فکر کنید. ایده بدی نیست اگر بتوانید با قرار دادن صندلی، میز یا چراغ در گوشه‌ یا کنج خانه، فضای بیشتری برای جابجایی داشته باشید. در غیر این صورت، زوایای مبلمان را در نظر بگیرید تا از فضای کف بیش‌ترین بهره را ببرید.
۱۱. از رنگ‌های مناسب استفاده کنید

استفاده از رنگ‌های خنثی مثل سفید، بژ، خاکستری روشن و صورتی خیلی روشن راهی برای باز کردنفضای یک اتاق است. یکی از بهترین ایده‌ها برای اتاق‌های نشیمن کوچک، استفاده ساده از دیوارهای سفید و وسایل خنثی است. دیوارها و کاغذ دیواری های رنگارنگ را فراموش کنید و توهم هوای خوش و تازه را با دیوارهای سفید ایجاد نید. چنین سبکی هم طراوت‌بخش است و هم فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.
۱۲. در کنار سفید، از رنگ‌های دیگر هم به صورت هوشمندانه استفاده کنید

مطمئناً، دیوارهای سفید و مبلمان با رنگی خنثی به کمی رنگ نیاز دارند. برای ایجاد هیجان بصری و نمایی چشم‌نواز هم ایده‌هایی داریم. از کوسن‌هایی با رنگ‌های زنده، کارهای هنری متفکرانه در گوشه‌ای از فضا و فرشی با طرح روشن استفاده کنید. این عناصر رنگارنگ حس بزرگ‌تر بودن فضا را ایجاد می‌کنند.
۱۳. از نور استفاده کنید

نورپردازی می‌تواند راهی عالی برای گسترش فضای یک اتاق نشیمن کوچک باشد. چراغ‌های کف که در جای درست و مناسب قرار داده شده‌اند با نوری که به بالا می‌فرستند چشم را به سمت سقف می‌کشانند. یک لوستر زیبا با مرکزیت بالای قسمت گفتگوی فضای نشیمن می‌تواند تصویری چشمگیر ایجاد کند.
۱۴. پنجره‌های کف تا سقف

پنجره کف تا سقف در اتاق‌های نشیمن کوچک ایده‌ی فوق‌العاده‌ای است. این پنجره‌ها چشم را به سقف می‌رسانند. =
۱۵. مبلمان شفاف

مبلمان شفاف راهی عالی برای عبور نور از فضای شما است. به میزهای قهوه اکریلیک، چهارپایه‌های روکش‌دار با پایه‌های شفاف یا صندلی‌های اکریلیک شفاف فکر کنید.
۱۶. نور را افزایش بدهید

اگر در فضای کوچک اتاق نشیمن‌تان آینه داشته باشید، نور را پس می‌زند و از طریق بازتاب، توهم بزرگی فضا را ایجاد می‌کند. به آینه‌های بزرگی فکر کنید که می‌توانید روی دیوار نصب کنید. یا حتی می‌توانید قسمت بزرگی از یک دیوار را کاملا آینه کنید. هنگامی که می‌خواهید فضای خود را از نظر بصری گسترش دهید، آینه بهترین دوست شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *