روغن نارگیل، روغنی است که از گوشت نارگیل رسیده گرفته می‌شود. این روغن، فواید بسیاری برای سلامتی دارد. فواید روغن نارگیل در بارداری نیر بسیار زیاد است. بنابراین، بسیاری از زنان از این روغن برای دوران بارداری و پس از تولد فرزندشان استفاه می‌کنند. این روغن نه تنها برای مادر بلکه برای نوزاد نیز مفید است.

فواید روغن نارگیل در بارداری ۲

فرآیند گرفتن روغن نارگیل به دو روش انجام می‌شود. روش خشک و تر. روش خشک به این معناست که گوشت نارگیل را از قسمت سخت آن جدا کرده و با آتش خشک می‌کنند. سپس آن را با محلول کننده‌ها حل می‌کنند تا روغن تولید شود. روش دیگر، فرآیند تر است. در این روش، گوشت نارگیل را می‌جوشانند و امولسیونی از آب و روغن تولید می‌کنند.

مراقب باشید که روغن نارگیل اصل با مواد ۱۰۰٪ خالص انتخاب را کنید. در این صورت، می‌شود از فواید آن بهره‌مند شد. برخی از فواید روغن نارگیل برای سلامتی در دوران بارداری در این‌جا آمده است.

مطلب مرتبط: ۵ خاصیت روغن نارگیل که شما را ۱۰سال جوانتر می‌کند
۱. از تهوع صبحگاهی جلوگیری می‌کند

روغن نارگیل می‌تواند علائم بارداری مانند تهوع صبحگاهی را کاهش دهد. همچنین می‌تواند به کاهش سوزش معده و یبوست که معمولا به تهوع منجر می‌شوند نیز کمک کند. بنابراین، مصرف روغن نارگیل، معده و مری را آرام می‌کند.
فواید روغن نارگیل در بارداری ۲: زایمان را آسان می‌کند

روغن نارگیل، سال‌ها برای کاهش خشکی واژن به کار رفته است. بنابراین، در برخی کشورها، این باور وجود دارد که روغن نارگیل به تسهیل زایمان کمک می‌کند. مصرف چند قاشق چایخوری روغن نارگیل قبل از زایمان به آسان شدن وضع حمل کمک می‌کند.
۳. از ترک‌های پوستی جلوگیری می‌کند

یک فایده معروف دیگر روغن نارگیل برای سلامتی در دوران بارداری، جلوگیری از ترک‌های پوستی است. خوب است که در شش ماهه اول بارداری از روغن نارگیل روی کمر و شکم بزنید. این کار، به مرطوب کردن پوست کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: ۳۴ فایده شگفت‌انگیز روغن نارگیل برای سلامتی
۴. سیستم ایمنی را تقویت می‌کند

فایده دیگر روغن نارگیل، کمک به تقویت سیستم ایمنی زنان باردار است. حفظ سلامت بدن در دوران بارداری بسیار مهم است. زنان باردار می‌توانند از بیماری‌هایی که ممکن است برای جنین خطرناک باشند جلوگیری کنند.
فواید روغن نارگیل در بارداری ۵: منبع اسید لوریک است

روغن نارگیل، بهترین منبع اسید لوریک است که می‌تواند به تقویت بدن کمک ‌کند. این روغن، به تحریک تولید شیر نیز کمک می‌کند. بنابراین، خوردن مقدار کمی از این روغن در روز در دوران بارداری می‌تواند شیر مادر را افزایش دهد.

مطلب مرتبط: عملکرد شگفت‌انگیز روغن نارگیل به جای خمیردندان
۶. جایگزینی برای لبنیات است

این روغن، جایگزین خوبی برای لبنیات در دوران بارداری است. مصرف روغن نارگیل، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز جنین را فراهم می‌کند.
فواید روغن نارگیل در بارداری ۷: برای ترک‌های سینه خوب است

این روغن برای جلوگیری از ترک سینه مناسب است. مقداری روغن نارگیل را بر ناحیه‌هایی از نوک سینه که ترک برده‌اند و اطراف سینه بمالید. این کار می‌تواند درد ناشی از ترک سینه را کاهش دهد. همچنین می‌تواند آن ناحیه از سینه را نیز تمیز کند.
۸. به عنوان روغن ماساژ کاربرد دارد

بارداری، بیشتر زنان را خسته می‌کند. بنابراین، یکی از فواید روغن نارگیل، استفاده در ماساژ به منظور آرامش است. مقداری روغن را در دستان ریخته و نواحی مانند دست و پا را ماساژ دهید. می‌توان آن را به پشت نیز زد و علائم بارداری را کاهش داد.

مطلب مرتبط: ۱۰ فایده روغن نارگیل که شگفت‌‌انگیز هستند
فواید روغن نارگیل در بارداری ۹: به عنوان مکمل به کار می‌رود

یکی دیگر از فواید روغن نارگیل در دوران بارداری، مقاومت در برابر باکتری‌ها و ویروس‌هاست. بنابراین، استفاده از روغن نارگیل به عنوان مکمل در دوران بارداری خوب است. این کار به سلامت مادر و زایمان خوب کمک می‌کند.
۱۰. به عنوان کرم چشم به کار می‌رود

زن باردار، خواب شبانه خوبی ندارد. هر چه جنین در شکم بزرگ‌تر شود، وضعیت خواب مادر سخت‌تر می‌شود. استفاده از روغن نارگیل برای از بین بردن دایره‌های تیره دور چشم، کار خوبی است.
مقدار مجاز روغن نارگیل

راه‌های زیادی برای بهره‌مندی از روغن نارگیل وجود دارد، مخصوصا در دوران بارداری. رایج‌ترین راه‌ها در این‌جا آمده است:
۱. آشپزی

برای پخت گوشت، از مقداری روغن نارگیل استفاده کنید. این روغن، جذب گوشت شده و فواید بسیاری دارد.
۲. روغن ماساژ

چند قطره از این روغن را روی دست‌ها، پاها و پشت ریخته و ماساژ دهید و از آن به عنوان روغن ماساژ استفاده کنید.
۳. ترکیب با آب حمام

قبل از حمام کردن، چند قاشق روغن نارگیل را به آب حمام اضافه کنید. این کار به آرامش و مرطوب کردن پوست کمک می‌کند. بنابراین، این روغن برای کاهش استرس زن باردار و در نتیجه کاهش احتمال سقط جنین مناسب است.
۴. روغن سینه

از این روغن برای ماساژ دادن نوک سینه استفاده کنید. این کار، دور نوک سینه را تمیز کرده و التهاب سینه ناشی از بارداری را کاهش می‌دهد.
عوارض جانبی روغن نارگیل

روغن نارگیل نیز عوارض جانبی دارد. روغن نارگیل مضر نیست اما باید در مصرف آن احتیاط کرد:

۱. روغن نارگیل، چربی بالایی دارد. بنابراین، احتمال دارد باعث افزایش وزن شود. به هر حال، این مسائل، از نظر علمی ثابت نشده‌اند.

۲. اگرچه روغن نارگیل، فواید بسیاری برای دوران بارداری دارد، اما سعی کنید در حد اعتدال از آن استفاده کنید. مقدار بیش از اندازه ممکن است به جنین آسیب برساند.

۳. این احتمال وجود دارد که ممکن است روغن نارگیل، کلسترول کل و کلسترول LDL را افزایش دهد. بنابراین، برای استفاده در دوران بارداری، با پزشک خود مشورت کنید، چون زنان باردار به راحتی دچار بیماری‌های قلبی عروقی می‌شوند. برای حل این مشکل، غذاهایی با کلسترول پایین مصرف کنید.

درست کردن روغن نارگیل، آسان است. اگر برای درست کردن آن وقت ندارید، برندهای مختلفی از روغن نارگیل اصل در بازار وجود دارد. این روغن، امروزه به ماده‌ای لازم برای بارداری تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *