همه افراد خصوصیات منحصربه‌فردی مربوط به استایل خود دارند. برای بهتر دیده شدن استایل و اندام خود، باید یسری نکات مهم در لباس پوشیدن را رعایت کنید.
مانتو برای افراد قد کوتاه

پوشیدن کفش پاشنه بلند و لباس مناسب در بلندتر به‌نظر رسیدن تاثیر فراوان دارد، اما آیا می‌دانید مانتو نیز می‌تواند باعث بلندتر نشان دادن شما شود؟ اگر جزو خانم‌های کوتاه قد هستید، این مطلب از مجله دلتا را مطالعه کنید تا مدل‌های مانتو برای افراد قد کوتاه را بشناسید.
مدل‌های مانتو برای افراد قد کوتاه
مانتو اندازه بپوشید

پوشیدن مانتویی که دقیقا اندازه شما باشد می‌تواند تاثیر خوبی در قد شما داشته باشد. مانتو‌های ساده، تنگ و قالب تن را انتخاب کنید تا بدن شما بلندتر به‌نظر برسد. مانتو‌های گشاد انتخاب خوبی نیستند، زیرا آن‌ها عرض شما را بزرگ نشان می‌دهند.

اگر لباس‌های تنگ را دوست ندارید، مانتوهای گشاد را انتخاب کنید اما از لایه‌های کمتری به سبک خود استفاده کنید. یکی از رایج‌ترین سبک‌های خیابانی استفاده از کت، مانتو یا ژاکت بزرگ و گشاد است که با کمترین لباس ساده و تنگ پوشیده می‌شود. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید، مطلب اصول ست کردن لباس که باید بدانید! را بخوانید.

مانتو برای افراد قد کوتاه
مانتوها شما را قد بلندمانتوها شما را قد بلند

یقه نقطه کانونی قسمت بالایی تنه شما است که اگر به‌درستی انتخاب شود، می‌تواند بالاتنه شما را باریک، بلندتر و کشیده نشان دهد. یقه‌های کشیده و هفتی دو مزیت در لباس دارند، هر دو ظاهر شما را شیک نشان می‌دهند و با ایجاد خطای دید شما را لاغرتر نشان می‌دهند. یقه‌های هفتی و کشیده مانند یقه‌های انگلیسی یا یقه‌های آبشار باعث بلندتر به‌نظر رسیدن گردن شما می‌شود و با ایجاد خطای دید یکی از راه‌های افزایش قد است.
انتخاب مانتو‌های راه راه

سراغ لباس‌هایی که راه راه افقی دارند نروید! خطوط افقی شما را بلندتر نشان نمی‌دهد. نوارهای عمودی روش دیگری برای بلند نشان دادن قد است. البته هرچه راه راه‌ها باریک‌تر باشند مناسب‌تر هستند. این خطوط علاوه‌بر لاغرتر نشان دادن، نقش پررنگی در افزودن سانتی‌متر به قد دارند. اگر دوست دارید کشیده به‌نظر برسید از مانتو‌هایی با خطوط تیره، نازک و عمودی استفاده کنید.

مانتو برای افراد قد کوتاه
به جنس مانتو دقت کنید

برای بلند به‌نظر رسیدن، از پوشیدن لباس‌هایی با طرح برجسته و پارچه‌های درشت خودداری کنید. در عوض پارچه‌های تیره، نازک و نرم را انتخاب کنید. به‌خصوص پارچه‌هایی که مانتو شما را برهنه نشان می‌دهند.
سعی کنید تک‌رنگ بپوشید

رنگ مانتو را طوری انتخاب کنید که استایل شما تک‌رنگ باشد. پوشیدن مونوکروم تاثیر زیادی در نشان دادن یک خط صاف از بدن شما دارد. اگر قد کوتاه هستید و اندامی کوچک دارید، از سبکی که تنوع زیادی در رنگ دارد خودداری کنید. با پوشیدن دو رنگ کت و شلوار، بدن شما در نظر بیننده به دو قسمت تقسیم می‌شود و چشم به اشتباه قد را کوتاه‌تر تصور می‌کند.

مانتوها شما را قد بلندمانتوها شما را قد بلند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *