آشپزخانه گرمابخش و قلب تپنده هر خانه‌ای است، بنابراین بهتر است هنگام طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک و یا بزرگ حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید.
آشپزخانه‌های کوچک

آشپزخانه مکانی برای پخت‌وپز، گفتگو و لذت بردن است، به همین دلیل دکوراسیون آشپزخانه طراحی و زیبایی آن اهمیت دارد. آشپزخانه ‌های کوچک با طراحی خاص م

پس برای ایجاد چنین فضایی تمام ظروف و وسایل آشپزی را با توجه به کاربردی که دارند، انتخاب کنید و عناصر غیرضروری را کنار بگذارید. توجه داشته باشید که چنین کاری علاوه بر ایجاد محیطی مرتب، فضای کابینت و کشوها را نیز بیشتر می‌کند تا بتوانید تمامی وسایل مورد نیاز خود را داخل آن‌ها بچینید.
۲. باید داخل کابینت‌ها را اصولی چیدمان کنید

شما می‌توانید با خرید نظم‌دهنده‌های مخصوص از فضای بدون استفاده بالای ظرف‌ها و سطح پشت درب کابینت‌ها برای چیدمان ظروف بیشتر استفاده کنید. همچنین می‌توانید داخل کابینت‌های کنجی و یا آن‌هایی که عمق زیادی دارند، اکسسوری‌های چرخان و ریلی نصب کنید تا به داخل این کابینت‌ها به راحتی دسترسی داشته باشید.
۳. از سطح خالی دیوارها در دیزاین آشپزخانه کوچک غافل نشوید

در دیزاین آشپزخانه ‌های کوچک باید از هر قسمتی برای قرار دادن وسایل و ابزار آشپزی استفاده کنید تا به تمام آن‌ها دسترسی آسانی داشته باشید. پس با این تعریف، پیشنهاد می‌کنیم روی سطح خالی برخی از دیوارهایی که کابینت کاری نشده‌اند، قفسه‌های باز، آهن‌ربا یا میله نصب کنید، سپس وسایل خود را در آن‌ها چیدمان کنید.

دکوراسیون آشپزخانه ‌های کوچک
۴. باید با ترفندهایی به سطح روی اپن یا پیشخوان آشپزخانه‌ خود اضافه کنید!

تا حد امکان روی پیشخوان آشپزخانه‌‌های کوچک وسیله و دکوری غیرضروری قرار ندهید تا هنگام آشپزی کردن دست و پاگیر نشوند. می‌توانید با استفاده از تخته خردکن مخصوص سینک، میز کشویی آشپزخانه و جزیره ثابت یا متحرک به سطح پیشخوان آشپزخانه خود اضافه کنید تا کارها را آسان‌تر انجام دهید.

دکوراسیون آشپزخانه ‌های کوچک
۵. از میزهای ناهار خوری معمولی استفاده کنید!

در چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه‌‌های کوچک نباید میزهای ناهارخوری معمولی را به کار برد. در این حالت، بجای میزهای معمولی باید از میزهای تاشو و یا میزهای ناهارخوری کشویی استفاده کنید تا فضای کمتری در آشپزخانه شما را اشغال نکند.
۶. دیوارها و کابینت‌ها را به رنگ تیره انتخاب نکنید!

همانطور که می‌دانید رنگ‌های تیره، فضا را دلگیر و کوچک جلوه می‌دهند. بنابراین برای دلبازتر و بزرگتر به نظر رسیدن آشپزخانه کوچک خود باید رنگ دیوارها و کابینت‌های آن را به رنگ روشن انتخاب کنید. همچنین بهتر است رنگ دیوار و کابینت‌ها مشابه هم باشند تا آشپزخانه منزل شما فضایی یکپارچه و بزرگتر داشته باشد.

دکوراسیون آشپزخانه ‌های کوچک
۷. به صورت اصولی نورپردازی کنید!

بعد از رنگ، نور عاملی است که در کوچک یا بزرگتر جلوه دادن یک فضا بسیار تاثیر دارد. پس در قدم اول برای اینکه به آشپزخانه کوچک شما نور خورشید مناسبی وارد شود و دلبازتر شود، پنجره آن را با پرده کرکره‌ای و یا پرده حریر روشن بپوشانید.
۸. کاشی‌های بین کابینتی را نصب کنید!

یکی از ترفندهای طراحان دکور برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه‌‌های کوچک نصب کاشی‌های بین کابینتی به صورت افقی است. خطوط افقی این کاشی‌ها باعث می‌شود که دیوار آشپزخانه شما عریض‌تر از آنچه که هست به نظر برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *