بادام زمینی از آن دسته تنقلات خوشمزه و پرطرفداری است که اتفاقا مغذی و مفید هم هست. این مغز خوش‌طعم از گیاهان بومی آمریکای‌ جنوبی است و می‌توان آن را در گروه آجیل‌ها طبقه‌بندی کرد.

خواص بادام زمینی با خاصیت‌های گردو و بادام هم‌تراز است. این آجیل خوش‌طعم و ارزان منبع عالی منگنز، فیبر، ویتامین E، اسید فولیک، فیبر و فسفر است. شاید باور نکنید که مصرف بادام زمینی برای لاغر شدن به شما کمک می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا شما را با خواص بادام ‏زمینی برای لاغری ‏آشنا می‌کنیم. ‏
خواص بادام زمینی برای لاغری
افزایش سوخت و ساز بدن

مصرف بادام زمینی باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و در نتیجه بدن برای تامین انرژی ‏مازاد از چربی‌های ذخیره و انباشته شده استفاده می‌کند. بطور کلی مواد غذایی که ‏موجب افزایش متابولیسم بدن شوند، یکی از بهترین و سریع‌ترین گزینه‌ها برای کاهش وزن ‏هستند.
‎هضم بهتر غذا

بادام زمینی سرشار از فیبر گیاهی است که باعث بهبود هضم غذا و سلامت دستگاه گوارش ‏می‌شود. این فیبر فراوان کار روده‌ها را تسهیل و به دفع مناسب مواد ‏غذایی از بدن کمک می‌کند. یبوست یکی از علت‌های اضافه وزن ‏و چاقی است.
‎چربی‌سوزی

مطالعات متعددی نشان می‌دهد که بادام زمینی یکی از گزینه‌های مفید چربی‌سوز و منبع عالی پروتئین گیاهی محسوب می‌شود. همچنین در ساخت عضله و از بین بردن چربی ‏شکمی نقش موثری دارد.

لاغری با بادام زمینی
کاهش اشتها

مصرف روزانه بادام زمینی و فراورده‌های آن مانند کره بادام زمینی، به احساس سیری ‏و کاهش اشتها در طول روز کمک می‌کند. همین احساس سیری مانع از پرخوری که علت ‏اصلی چاق شدن است می‌شود. به طور کلی وقتی شما برای مدت طولانی‌تری احساس سیری ‏می‌کنید، احتمال اینکه تصمیم‌های بد غذایی بگیرید خیلی کمتر خواهد شد.
دفع سموم بدن

تجمع سموم در بدن باعث اضافه وزن و چاقی می‌شود. مطالعات نشان داده است که ‏بعد از خوردن دانه‌های گیاهی، مقدار چربی که از طریق مدفوع دفع می‌شود بین ۵ تا ۲۰ درصد ‏افزایش می‌یابد. ‏‎ ‎
میان‌وعده مفید

ارزش غذایی بالا و خواص فراوان بادام زمینی آن را به یک میان وعده سالم تبدیل کرده است. مصرف متعادل بادام زمینی به عنوان میان وعده (۳۰ عدد بادام زمینی در طول ‏روز) به همراه ورزش سبک، می‌تواند لاغری و کاهش وزن دائمی را به همراه داشته باشد.
نکته مهم

توجه داشته باشید زیاده‌روی در مصرف بادام زمینی نیز می‌تواند باعث افزایش ‏وزن‌تان شود. همچنین تمرکز بر روی یک گروه غذایی خاص می‌تواند شما را از مواد لازم برای بدن که ‏در گروه‌های دیگر غذایی موجود است محروم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *