با وجودی که بهترین روش برای از بین بردن جرم دندان‌ها رفتن به دندانپزشکی و جرمگیری حرفه‌ای است اما می‌توان این کار را به راحتی در منزل هم انجام داد.

دندان‌های زیبا و شفاف، هنگام مواجهه با افراد دیگر اعتماد به نفس بیشتری به شما می‌دهد اما دلایل زیادی وجود دارد که موجب جرم دندان می‌شود بنابراین راه حل‌هایی برای جرمگیری دندان وجود دارد که در این مطلب از مجله دلتا به آن‌ها می‌پردازیم.
درمان‌های خانگی برای جرمگیری دندان زرد
استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین و آب

یک قاشق چای خوری جوش شیرین و کمی آب را با هم مخلوط کنید تا مخلوطی سفت را شکل دهید. از این مخلوط برای مسواک زدن و جرمگیری دندان استفاده کنید. بعد از ۲ تا ۳ دقیقه دندان را با مسواک و خمیر دندان بشویید. حدود یک هفته بعد، متوجه اثرات سفید شدن دندان‌ها خواهید شد. جوش شیرین ساینده است، استفاده از جوش شیرین زیاد ممکن است به دندان‌های شما آسیب برساند.
جرمگیری دندان با جوش شیرین و سرکه

جوش شیرین، سرکه و آب

یک قاشق چای خوری جوش شیرین، ۲ تا ۳ قطره سرکه و کمی آب را آماده کنید. جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا مخلوط سفتی را شکل دهید، سپس سرکه را اضافه کنید، خوب هم بزنید. از این مخلوط برای مسواک زدن استفاده کنید و ۲ تا ۳ دقیقه مسواک بزنید. این روش اثر موثرتری نسبت به جوش شیرین دارد، بنابراین اعمال این روش ۱ تا ۲ بار در هفته کافی است.

جرمگیری دندان
جرمگیری دندان با جوش شیرین و لیمو

لیمو در سفید کنندگی دندان تاثیر دارد و خون ریزی دندان را متوقف می‌کند. ترکیب جوش شیرین و لیمو در واقع درمانی برای دندان‌های زرد است که باید امتحان کنید.

جوش شیرین، آب لیمو و کمی آب

یک قاشق چای خوری جوش شیرین، ۲ تا ۳ قطره آب لیمو و کمی آب را آماده کنید. جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا مخلوط سفتی را شکل دهید، سپس آب لیمو را اضافه کنید و خوب هم بزنید. از این مخلوط برای مسواک زدن استفاده کنید. این روش را ۱ یا ۲ بار در هفته اعمال کنید تا نتایج مورد نظر حاصل شود.
جوش شیرین و نمک دریا

نمک دریایی جزو ضروری در پخت و پز روزمره هر خانواده است. نمک اثر ضدعفونی کنندگی دارد و به سفید کردن دندان‌ها و جرمگیری دندان کمک می‌کند.

جوش شیرین، نمک دریایی و آب

یک قاشق چای خوری جوش شیرین، یک سوم قاشق چای خوری نمک دریایی و کمی آب را آماده کنید. نمک را به آب اضافه کنید، به خوبی هم بزنید و این آب شور را با جوش شیرین مخلوط کنید تا ترکیب سفتی ایجاد شود. از این مخلوط برای مسواک زدن استفاده کنید. این روش را ۲ تا ۳ بار در هفته اعمال کنید تا نتایج مورد انتظار حاصل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *