تاق خواب از اصلی‌ترین بخش‌های دکوراسیون منزل است که باید طوری طراحی شود تا شما را به آرامش برساند.
رنگ اتاق خواب

به طور میانگین یک سوم از روز ما در اتاق خواب سپری می‌شود. اگر چه بیشتر زمان ما در این مکان در خواب می‌گذرد. رنگ یکی از مهم‌ترین عناصر در طراحی داخلی اتاق خواب به شمار می‌رود، اما آیا می‌دانید رنگ‌های مناسب دکوراسیون اتاق خواب کدام است؟ در این مطلب از مجله دلتا به بررسی رنگ مناسب اتاق خواب می‌پردازیم.
رنگ مناسب اتاق خواب

برای همه ما رنگ‌های خاص و محبوبی وجود دارند که به ما آرامش و راحتی می‌بخشد. استفاده از این رنگ‌های مورد علاقه در مکانی مانند اتاق خواب، زمانی که در آن سپری می‌کنیم را تحت تاثیرات مثبت قرار می‌دهد. برخی از رنگ‌های مناسب دکوراسیون داخلی اتاق خواب عبارتند از:
رنگ پاستلی سبز مایل به خاکستری

رنگ سبز رنگی زیبا است که برای ایجاد اتاق خوابی ظریف و آرامش‌بخش رنگ مناسبی به‌شمار می‌رود. ترکیب این رنگ با رنگ سفید و قهوه‌ای به‌عنوان رنگ سوم، بدون شک نتیجه موفقیت‌آمیزی به همراه خواهد داشت.

رنگ مناسب اتاق خواب
خاکستری تیره مایل به آبی

یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای دیوارهای اتاق خواب رنگ خاکستری تیره مایل به آبی است. با این که رنگ چشمگیری است اما همچنان حسی از آرامش و جذابیت در آن موج می‌زند. اگر درمورد اضافه کردن چنین رنگی بعنوان رنگ اتاق خواب خود تردید دارید، تصور کنید که چگونه می‌توانید با یک اثر هنری بزرگ یا تخته بالای تخت خواب تاثیر رنگ را در هم بشکنید.

رنگ مناسب اتاق خواب
آبی یخی

در جستجوی رنگ‌های آرام و تسکین دهنده، همواره به طبیعت به عنوان منبع الهام بنگرید. یکی از چنین طیف‌هایی رنگ آسمان صاف در یک روز آرام و روشن است. این رنگ یکی از سایه‌های محبوب اتاق خواب برای افرادی است که اتاقی می‌خواهند که مقدار کمی رنگین‌تر از خاکستری باشد اما زیاد تیره نیز نباشد. از یک آبی روشن به همراه کمی خاکستری استفاده نمایید تا رنگ اتاق خواب شما ظاهری کودکانه نگیرد.

رنگ دیوار اتاق خواب
سبز ملایم خنثی

این رنگ‌ها نیز از طبیعت گرفته شده‌اند. در حالی که توسط این رنگ‌ها در خانه خود احاطه شده‌اید، میٰ‌توانید احساس آرامش توام با رضایت داشته باشید. چیزی که در مورد این رنگ‌ها را به ندرت می‌توان در فضا احساس کرد اما به‌طور همزمان حسی از ظرافت و زیبایی نیز در اتاق ایجاد خواهند کرد.

سبز ملایم خنثی
رنگ‌های قهوه‌ای و خاکی

رنگ‌های قهوه‌ای و خاکی نیز برای ایجاد اتاق خوابی زیبا و آرامش‌بخش از بهترین انتخاب‌ها به‌شمار می‌روند. برای استفاده از چنین رنگ‌هایی می‌توانید دیوار پشت تخت خواب را به رنگ قهوه‌ای تیره رنگ آمیزی کرده و طیف‌های روشن‌تر آن را برای دیوارهای دیگر به کار ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *