در اینجا می‌خواهیم شما را با روش دیگری از رنگ دادن زعفران آشنا کنیم و تمام فوت و فن‌های آن را با شما در میان بگذاریم.
بهترین روش برای رنگ دادن زعفران

همان‌طور که می‌دانید، زعفران از دیرباز به عنوان گران‌ترین ادویه جهان بر حسب وزن شناخته می‌شود. ایران بزرگ‌ترین صادرکننده زعفران جهان است و بیش از ۹۰ درصد زعفران جهان را تولید می‌کند. به دلیل گران بودن زعفران، اغلب افراد تمایل دارند تا به بهترین نحو از آن استفاده کنند. می‌دانیم که زعفران اصل و مرغوب بسیار معطر است و رنگ‌دهی بالایی دارد اما برای اینکه بتوانید نهایت رنگ‌دهی زعفران را داشته باشید، باید با روش اصولی از آن استفاده کنید. روش‌های متعددی برای این کار وجود دارد. با مجله دلتا همراه باشید تا بهترین روش برای رنگ دادن زعفران را بیاموزید.
از جای معتبر زعفران بخرید

در ابتدا باید زعفران را از مراکز معتبر یا کشاورزان بومی به شکل مستقیم خریداری کنید تا از سلامت و کیفیت آن مطمئن باشید و از خواص واقعی زعفران بهره ببرید. بعد از خرید زعفران باید آن را در جای خشک و در بسته نگهداری کنید و هر بار به اندازه مصرف آسیاب کنید.
زعفران
آسیاب کردن

برای این کار می‌توانید از یک ‌هاون کوچک سنگی مخصوص زعفران یا آسیاب‌های مخصوص زعفران استفاده کنید. هر چقدر زعفران را بیشتر آسیاب کنید، میزان رنگ‌دهی آن بیشتر خواهد شد. در نظر داشته باشید که اگر زعفران شما با قند آسیاب شود نیاز است تا از میزان بیشتری آب استفاده کنید یا پودر زعفران بیشتری را در آب حل کنید.
هاون
روش دم کردن زعفران روی برنج

مقداری از زعفران را داخل قوری کوچک مخصوص دم کردن زعفران ریخته و سپس کمی آب بریزید. بعد از آبکش کردن برنج، قوری را روی برنج قرار داده و در قابلمه را ببندید. با دم آمدن برنج نه تنها زعفران شما دم می‌شود بلکه عطر و رایحه‌ای که از قوری خارج می‌شود برنج شما را معطر می‌کند.
روش دم کردن زعفران مانند چای

قوری مخصوص را کمی گرم کرده و سپس زعفران و آب‌جوش را داخل آن بریزید. می‌توانید این قوری را روی کتری یا سماور قرار دهید تا درست مثل چای، دم بکشد. این روش الزاما بهترین روش برای رنگ‌دهی زعفران نیست اما روش سریعی محسوب می‌شود.
یخ
روش قالب یخ، طولانی‌‌تر اما بهتر

این روش بیش از هر روش دیگری باعث رنگ‌دهی زعفران می‌شود اما نسبت به دم کردن ساده، زمان بیشتری نیاز دارد. ابتدا باید زعفران خردشده را در یک استکان بریزید و سپس یک قالب یخ روی آن قرار دهید. باید اجازه دهید تا یخ به آرامی آب شود. بعد از اینکه یخ آب شد روی آن کمی آب جوش بریزید.
سریع‌ترین و بهترین روش برای رنگ دادن زعفران

در روش فوری باید تکنیک قالب یخ را به شکل برعکس انجام دهید. یعنی ابتدا زعفران را در ظرف ریخته و سپس روی آن آب‌جوش بریزید. حالا روی آن یک تکه یخ بریزید و اجازه دهید تا یخ آب شود. با این روش دوباره به زعفران شوک می‌دهید اما این بار خیلی سریع‌‌تر رنگ زعفران آزاد می‌شود. البته باید ظرف زعفران را در یک جای گرم قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *