شير، نوشیدنی‌ مفید و ضروری است که مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و مصرف آن برای افراد در سنین مختلف مهم است. اما چه زمانی برای نوشیدن شیر مناسب است؟
زمان مناسب مصرف شیر

شیر به هضم غذا کمک بسیاری می‌کند و انرژی از دست رفته بدن را جبران می‎کند. این نوشیدنی سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی است و یک غذای کامل به‌ حساب می‌آید، به شرطی که در زمان مناسب مصرف شود. با مجله دلتا همراه باشید تا زمان مناسب مصرف شیر را بررسی کنیم.
زمان مناسب مصرف شیر چه زمانی است؟
مصرف شیر در صبح

یکی از بهترین زمان‌ها برای مصرف شیر، صبح است، به دلیل آن‌که مصرف شیر در صبح به بدن کمک می‌کند تا در طول روز، انرژی کافی برای انجام کارهای خود داشته باشید. با مصرف شیر در صبح، همچنین کلسیم بیشتری جذب بدن می‌شود.

به علاوه مواد مغذی موجود در شیر، فواید زیادی برای سلامتی دارند که برای جذب بهتر آن، می‌توانید شیر را در وعده صبحانه، گرم بنوشید.
مصرف شیر در عصر

نوشیدن شیر در عصر، برای افراد میانسال بسیار مفید است و به افزایش قدرت بدنی‎ آن‌ها کمک می‌کند. همچنین، مصرف شیر برای افرادی‌که مشکلاتی مثل بدن درد، ضعف بینایی و سنگ کلیه دارند، بسیار مفید است.

البته ناگفته نماند که مصرف شیر در وعده عصرانه برای افزایش انرژی کودکان هم مفید است.
مصرف شیر بعد از وعده غذایی

ممکن است فکر کنید که مصرف شیر بعد از وعده غذایی مفید نیست و مشکلاتی به‌ دنبال دارد، در حالی‌که مصرف شیر بعد از وعده‌ غذایی به هضم غذا کمک می‌کند. برای آن‌که شیر در هضم غذا تاثیر بیشتری بگذارد، آن را به صورت گرم بنوشید.
مصرف شیر در شب

مصرف شیر در شب علاوه بر آن‌که به بهتر خوابیدن کمک می‌کند، آرامش‌بخش است. در واقع نوشیدن شیر در شب به رفع استرس و خستگی کمک می‌کند. همچنین خوردن شیر در شب، برای رفع یبوست بسیار مفید است و کلسیم موجود در شیر کامل جذب بدن می‌‎شود.

اگر شما شب‌ها به‌طور مرتب شیر مصرف کنید، به مرور زمان چربی بدن‌تان کاهش می‌‎‌‌یابد و به لاغری شما کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که مصرف شیر را در رژیم غذایی کم‌کالری خود جای دهید. اگر جزو افرادی هستید که به زیبایی پوست خود اهمیت می‌دهید، باید بگوییم مصرف شیر در شب به زیبایی و شفافیت پوست کمک می‌‎کند.
زمان ایده‌آل برای مصرف شیر

اگر با نوشیدن شیر، دچار مشکلات گوارشی از جمله نفخ و دل‌درد نمی‌شوید، بهترین زمان مصرف شیر قبل از خواب است. در واقع هنگام خواب، بدن به اندازه کافی فرصت دارد که کلسیم و پروتئین موجود در شیر را جذب کند.

با این حال، مصرف شیر در وعده‌ی صبحانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا شیر خواب‌آلودگی، عصبانیت و بی‌حالی را رفع می‌کند و به یادگیری کمک می‌کند. کودکان در سنین رشد و یادگیری به مصرف شیر در وعده صبحانه نیاز دارند.
بدترین زمان مصرف شیر

بدترین زمان برای مصرف شیر در وعده ناهار است. از آن‌جا که شیر یک غذای کامل است، اگر در وعده‌ی ناهار و به همراه غذا مصرف شود، جلوی اشتها را می‌گیرد و مانع جذب ویتامین‌های موجود در غذا می‌شود.

مصرف شیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *