احتمالا همه شما می‌دانید که نوشیدن آب تا چه اندازه برای بدن مفید است و آن‌قدر در موردش شنیده‌اید که دیگر نسبت به آن بی‌تفاوت شده‌اید. اگر کسی بگوید برای رفع مشکلاتتان آب بنوشید، چه‌بسا حرف او را نشنیده بگیرید؛ چراکه گوشتان از این جمله پر است.
بهترین زمان نوشیدن آب

نوشیدن آب واقعا مسئله مهمی است و حتی شاید آشنا‌ شدن با بهترین زمان نوشیدن آب، در بهبود کیفیت زندگی‌تان هم موثر باشد. اگر وسوسه شده‌اید تا بدانید بهتر است در چه زمان‌هایی آب بنوشید، با مجله دلتا همراه باشید.
بهترین زمان نوشیدن آب
بعد از بیدارشدن از خواب نوشیدن آب را فراموش نکنید

اگر زمان نوشیدن آب در صبح باشد، کمک می‌کند یک شروع خوب در ابتدای روز داشته باشید. برخی از افراد متوجه شده‌اند که وقتی بلافاصله بعد از بیدارشدن آب می‌نوشند، در ادامه آن روز، آب بیشتری خواهند نوشید. بنابراین اگر مدام آب‌خوردن را فراموش می‌کنید، شاید همین که یادتان بماند سر صبح یک لیوان آب بنوشید، به ادامه‌دادن این کار در طول روز منجر شود.
زمان نوشیدن آب را به قبل از غذا موکول کنید

آیا تابه‌حال برای لاغرشدن به روش‌های عجیب و غریب زیاد چنگ زده‌اید؟ روش‌هایی که شما را بیمار و فرسوده کرده باشند. چرا این بار یک روش ساده‌تر را امتحان نمی‌کنید؟ منظورمان نوشیدن آب قبل از غذاست. این کار می‌تواند به احساس سیری کمک کند و چه‌بسا دریافت کالری شما را کاهش دهد.
هم قبل از ورزش و هم بعد از آن آب بنوشید

شما با ورزش‌کردن، آب و الکترولیت‌ها را از طریق عرق‌کردن از دست می‌دهید. واضح است که باید آن را جبران کنید. پس برای این که بدنتان را هیدراته نگه‌دارید، زمان نوشیدن آب را به گونه‌ای تنظیم کنید که قبل، حین و بعد از ورزش حتما آب بنوشید.
کمی با فاصله از خوابتان آب بنوشید

یکی از سوالاتی که شاید با آن درگیر باشید این است که آیا نوشیدن آب قبل از خواب می‌تواند برای بدنتان مفید باشد یا خیر؟ نوشیدن مقداری آب، به‌ویژه آب گرم قبل از خواب، شما را در طول شب هیدراته نگه می‌دارد و چه‌بسا به بدن کمک کند تا از شر سموم ناخواسته خلاص شود و حتی احتمال دارد در تسکین درد و گرفتگی معده موثر باشد.

با‌ این‌حال زمان نوشیدن آب را طوری سامان دهید که تا دو ساعت قبل از خواب آب ننوشید. این مسئله باعث می‌شود چرخه خوابتان به هم نخورد.
در بعدازظهر نوشیدن آب را جایگزین قهوه کنید

ممکن است حوالی ساعت سه بعدازظهر احساس کمبود انرژی داشته باشید. به‌جای این که سریع فنجان خود را از قهوه پر کنید، یک لیوان آب بنوشید. در این زمان نوشیدن آب می‌تواند با احساس خستگی شما مبارزه کند. در حالی که مصرف کافئین شش ساعت قبل از خواب، می‌تواند باعث ایجاد اختلال در خواب شود.
وقتی مریض هستید، از نوشیدن آب امتناع نکنید

بیماری باعث می‌شود حوصله انجام هیچ کاری را نداشته باشید. اما این نباید شامل نوشیدن آب شود. علائمی مثل اسهال، استفراغ و تب می‌تواند باعث ازدست‌دادن آب بدن گردد. بنابراین حتما در حین بیماری آب بنوشید. این بدان‌معنا نخواهد بود که مجازید به‌جای آب، الکل و نوشیدنی‌های کافئین‌دار بخورید. تقلب را کنار بگذارید و به فکر مریضی‌تان باشید.
نوشیدن آب ممنوع
خیلی نزدیک به زمان خواب آب ننوشید

اگرچه در بخش قبلی به این نکته اشاره کردیم که نوشیدن مقداری آب قبل از خواب می‌تواند فواید زیادی داشته باشد، اما اگر این زمان خیلی نزدیک به خوابتان باشد، باعث می‌شود بارها از خواب بیدار شوید و بخشی از وقتی را که باید در خواب ناز تشریف داشته باشید، در سرویس بهداشتی بگذرانید. باید بدانید که کم‌خوابی می‌تواند تاثیرات منفی زیادی روی تندرستی بدن مثل سلامت قلب داشته باشد.
اگر به این بیماری مبتلا هستید همراه با غذا آب ننوشید

اگر از بیماری رفلاکس معده رنج می‌برید، بهتر است همراه با غذا از نوشیدن مایعات پرهیز کنید. مایعات به معده شما حجم می‌دهد و می‌تواند فشار معده را مانند یک وعده غذایی بزرگ افزایش دهد. این مسئله ممکن است به رفلاکس اسید منجر شود.
خودتان را با نوشیدن آب زیاد در حین ورزش به کشتن ندهید

اگر ورزشکار حرفه‌ای هستید، شاید وسوسه شوید تا آب زیادی بنوشید. اما نوشیدن آب به میزان زیاد باعث می‌شود کلیه‌های شما نتوانند از شر آب اضافه خلاص شوند. در نتیجه میزان سدیم خون مختل می‌شود و حتی احتمال دارد خطر جانی برای شما داشته باشد.پ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *