یکی از معضلاتی که خانم‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، بیماری‌های زنانه‌ای است که در طول زندگی چند مرتبه‌ای با آن‌‌ها روبرو می‌شوند.
بیماری‌ های رایج زنان

وجود بعضی تابوها باعث می‌شد اگر خانمی دچار مشکلاتی از قبیل مشکلات ناحیه‌تناسلی و پستا‌ن‌ها بود، به پزشک مراجعه نکند. حتی باعث می‌شد علائم بیماری خود را از دیگران مخفی کند و با کسی در خصوص آن مشورت نکند. اما امروزه به لطف پیشرفت دنیای دیجیتال و پیام‌رسان‌ها آگاهی افراد افزایش یافته و کمتر شاهد چنین تابوهایی هستیم. ما امروز در مجله دلتا راجع به بیماری‌ های شایع زنان صحبت می‌کنیم.
سرطان تخمدان

یکی از بیماری‌های زنان که در ابتدای بیماری بدون علامت است، سرطان تخمدان می‌باشد. از علائم بیماری سرطان تخمدان می‌توان به تکرر ادرار، درد در ناحیه شکم، احساس خستگی مفرط و اخلال در بلع غذا اشاره نمود.
سرطان رحم

یکی دیگر از بیماری‌ های شایع زنان سرطان رحم است. سرطان رحم یک بیماری ژنتیکی است که معمولا در جوانان بیشتر اتفاق می‌افتد. نشانه سرطان رحم، ترشحات غیرعادی از واژن، احساس درد شدید در ناحیه لگن و خونریزی‌های غیر متعارف می‌باشد.
کیست تخمدان

از شایع‌ترین بیماری‌های زنان بیماری کیست تخمدان می‌باشد. جالب است بدانید، این بیماری انواع مختلفی دارد. در صورت مشاهده هرگونه علائمی مانند درد حین قاعدگی، درد در زیرشکم، قاعدگی نامنظم و خونریزی‌های غیر طبیعی بهتر است بدون اتلاف وقت به متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایید.
تنبلی تخمدان

تنبلی تخمدان از شایع‌ترین بیماری‌های زنان است که در دوره‌های سنی مختلفی دیده می‌شود. به طور معمول افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، قاعدگی‌های نامنظمی دارند و زمانی که بیماری شدت زیادی داشته باشد فرد به سختی و با مصرف دارو می‌تواند سیکل ماهانه داشته باشد.

تنبلی تخمدان
چسبندگی رحم

در داخل شکم، سطح غشا داخلی از لایه نرم سلولی پوشیده شده است که سروز نام دارد. سروز، لوله های رحمی، کف لگن و روده‌ها را پوشانده است و باعث می‌شود احشا روی هم لغزیده و به هم نچسبند. هر عاملی که باعث شود لایه‌ سروزی آسیب ببیند باعث می‌شود احشا در مناطقی که آسیب دیده‌اند به هم بچسبند و اتصال غیر طبیعی ایجاد شود.
عفونت واژن

وجود برخی باکتری‌ها در بدن انسان می‌تواند زمینه ابتلا به عفونت را فراهم نماید. عدم رعایت بهداشت می‌تواند عرصه را برای ابتلا به عفونت‌های زنان ایجاد کند. وجود چند باکتری، زمینه ابتلا به بیماری عفونت زنان را فراهم می‌آورد که این نوع عفونت‌ها شامل کاندیدیاز، تریکومونیاز و واژینوباکتریال است.
سرطان پستان

سرطان پستان یکی از بیماری‌های شایع در زنان است. شیوع این بیماری در زنان نسبت به مردان بیشتر است. علائمی که ممکن است نشان‌دهنده وجود سرطان سینه در بدن باشند شامل تورم غدد لنفاوی، تغییراتی ایجاد شده در پوست، فرم پرتقالی شکل سینه و فرورفتگی نوک سینه به داخل می‌باشد.

به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر یکی از علائمی که در بالا ذکر شد را داشتید، اضطراب را کنار گذاشته و در اسرع وقت به متخصص زنان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *