بردلی چارلز کوپر (به انگلیسی: Bradley Charles Cooper) (متولد: ۵ ژانویه ۱۹۷۵) بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر آمریکایی می‌باشد.

نام اصلی : بردلی چارلز کوپر

زمینه فعالیت : تلویزیون – سینما – تئاتر

ملیت : آمریکایی

تولد : ۵ ژانویهٔ ۱۹۷۵

فیلادلفیا، پنسیلوانیا، آمریکا

والدین : گلوریا – چارلز (مرگ: ۲۰۱۱ در سن ۷۱ سالگی)

پیشه : بازیگر

سال‌های فعالیت : ۱۹۹۹ تاکنون

همسر(ها) : جنیفر اسپوزیتو

بردلی برای اولین بار بخاطر بازی در مجموعه‌های تلویزیونی‌ای همچون آلیاس و جک و بابی شناخته می‌شد. سپس بازی وی را در فیلم‌هایی همچون مرد پاسخ‌های مثبت و با تو حال نمی‌کند دیدم. اما شهرت بسیار وی از بخاطر بازی در فیلم‌های خماری (۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳)، نامحدود (۲۰۱۱) و ای-تیم (۲۰۱۰) شکل گرفت. بازی وی در فیلم اخاذی آمریکایی که محصول سال ۲۰۱۳ است، بسیار مورد تحصین منتقدین قرار گرفت. بردلی دراین فیلم با کریستین بیل همبازی بود. بردلی کوپر بخاطر بازی در دفترچه امیدبخش نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شده شد.

در سال ۲۰۱۱، مجله پیپل نام بردلی کوپر را در لیست جذاب‌ترین مردان جهان قرار داد.
کودکی

بردلی متولد فیلادلفیا است ولی در جنکینتاون بزرگ شده است. مادرش، گلوریا، یک ایتالیایی تبار و پدرش، چارلز، ایرلندی بود. پدر بردلی در عرصه سهام شرکت‌ها مشغول به کار بوده است. بردلی همچنین دارای یک خواهر به نام «هالی» است.

بردلی یک مسیحی کاتولیک است.

در ابتدا او در دانشگاه ویلانوا پذیرش می‌شود ولی مدتی بعد به دانشگاه جورج‌تاون انتقالی گرفته و در همین دانشگاه مدرک لیسانس زبان انگلیسی خود را در سال ۱۹۹۷ کسب می‌کند. در دانشگاه جورج‌تاون بود که بردلی به زبان فرانسه مسلط شده و بعد از آن به عنوان دانشجو، ۶ ماه به فرانسه رفته و در اکس آن پروانس اقامت می‌کند. کمی بعد در سال ۲۰۰۰ نیز وی موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس از اکتورز استودیو در نیویورک می‌شود.
زندگی شخصی

بردلی در اواخر ۲۰۰۶ با جنیفر اسپوزیتو ازدواج می‌کند که کمی بعد در می ۲۰۰۷ اعلام می‌شود اسپوزیتو قصد طلاق گرفتن از وی را دارد. بردلی همچنین از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ مدتی همراه زویی سالدانا بود.

از دسامبر ۲۰۱۳ هم وی وارد رابطه‌ای با سوکی واترهوس شده است.
فیلم ها

از مشهور ترین کارهای او می‌توان به آثار زیر اشاره کرد.

مرد پاسخ‌های مثبت – (۲۰۰۸)

خماری: قسمت اول – (۲۰۰۹)

پرونده ۳۹ (۲۰۰۹)

روز والنتین (فیلم) – (۲۰۱۰)

تیم آ (۲۰۱۰)

نامحدود (۲۰۱۱)

خماری: قسمت دوم – (۲۰۱۱)

دفترچه امیدبخش – (۲۰۱۲)

خماری: قسمت سوم – (۲۰۱۳)

اخاذی آمریکایی – (۲۰۱۳)

سرنا – (۲۰۱۴)

مدافعان کهکشان – (۲۰۱۴)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *