تخم مرغ به ‌دلیل داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوان نظیر ویتامین A ، ویتامین E و همچنین داشتن پروتئین فراوان یکی از مناسب‌ترین غذاها برای رژیم غذایی ورزشکاران است.
تخم مرغ اسکاتلندی

تخم مرغ آب‌پز جزء یکی از آسان‌ترین و مقوی‌ترین اسنک‌ها یا میان وعده‌ها است که بسیار خوشمزه بوده و طعم لذیذی دارد. حالا اگر این اسنک لذیذ دور یک لایه گوشتی و ترد پیچیده شود، به آن تخم مرغ اسکاتلندی می‌گویند. تخم مرغ اسکاتلندی یک اسنک خوش‌طعم و مقوی است که با تخم مرغ آب‌پز، گوشت چرخ‌ کرده و آرد گندم تهیه می‌شود. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه این اسنک خوشمزه را به شما آموزش دهیم.
مواد لازم برای تهیه تخم مرغ اسکاتلندی

گوشت چرخ کرده ۴۵۰ گرم
آرد گندم نصف فنجان
جو دوسر نصف فنجان
نمک به مقدار لازم
تخم مرغ ۵ عدد
آرد سوخاری سه چهارم فنجان
روغن زیتون یک قاشق چایخوری
فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه تخم مرغ اسکاتلندی
مرحله اول

برای تهیه این غذا، ابتدا فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید تا گرم شود. گوشت چرخ کرده را به چند تکه‌ دایره‌‌ای شکل تقسیم کنید. دایره‌ها را در یک ظرف داخل یخچال بگذارید.
مرحله دوم

یک قابلمه را آب کرده و کمی نمک به آن اضافه کنید و روی حرارت گاز بگذارید. اجازه دهید آب بجوشد. سپس چهار عدد تخم مرغ‌ را به قابلمه اضافه کنید. اگر دوست دارید زرده به اصطلاح عسلی باشد چهار دقیقه و برای اینکه سفت شود، آن را شش دقیقه بپزید. زمانی که تخم‌مرغ‌ها پختند اجازه دهید خنک شوند و بعد پوست‌ آن‌ها را بگیرید.
مرحله سوم

آرد گندم را درون یک کاسه عمیق بریزید. یک عدد تخم‌مرغ خام باقی‌مانده را در یک کاسه دیگر ریخته و با چنگال بزنید. آرد سوخاری، جو دوسر و فلفل سیاه را هم به یک کاسه دیگر اضافه کنید. به آرامی تخم مرغ‌های آب‌پز را در آرد گندم بغلتانید. کمی از روغن زیتون یا روغن سبزیجات را کف دست‌ خود بمالید. یکی از گوشت چرخ کرده‌‌های دایره شکل شده را کف دست خود گذاشته و آن را صاف کنید تا قطر آن تقریبا پنج سانتی‌متر شود.
مرحله چهارم

این کار را ادامه دهید تا چهار لایه از گوشت صاف شده به دست بیاید. هر کدام از تخم مرغ‌هایی که در آرد غلتانده شده‌اند را وسط یکی از این گوشت‌ها بگذارید و گوشت را دور آن بپیچید. سطح گوشت را صاف کنید. به آرامی هر کدام از گوشت‌ها را در کاسه حاوی تخم مرغ زده شده بغلتانید تا کاملا سطح گوشت به آن آغشته شود. سپس گوشت‌ها را در مخلوط آرد سوخاری بزنید تا کاملا به آرد آغشته شوند. کف سینی فر کاغذ پوستی بگذارید. سپس گوشت‌ها را درون سینی فر قرار دهید.
مرحله پنجم

سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید. اجازه دهید به مدت تقریبا ۲۰ تا ۳۰ دقیقه و تا زمانی که سطح تخم مرغ اسکاتلندی قهوه‌ای طلایی شده، در فر بماند. تخم مرغ اسکاتلندی لذیذ و مقوی شما آماده است. نوش جان!

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب سوپ لوبیا ایتالیایی، سوپی خوش‌رنگ و متفاوت را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *