از بین بردن انواع لکه‌های ایجاد شده بر روی سطوح مختلف کار سختی نیست فقط کافی است نکات و روش‌های مربوط به پاک کردن هر لکه را یاد بگیرید و رعایت کنید.

اگر روی لباس مورد علاقه شما لکه افتاده ناراحت نشوید چون هر لکه‌ای از روی هر نوع پارچه‌ای با یک روش پاک می‌شود که بهتر است این روش‌های پیشنهاد شده در این مطلب از مجله دلتا را برای از بین بردن لکه لباس بدانید.
قبل از شروع از بین بردن لکه از روی لباس

مهم‌ترین جنبه پاک کردن لکه زود شستن آن است. هر چه زودتر بتوانید لکه را خیس کنید احتمال اینکه بتوانید آن را از بین ببرید، بیشتر است. در هنگام پاک کردن همیشه یک ناحیه از پارچه را با یک محلول پیش از انجام، امتحان کنید تا مطمئن شوید که محصول به لباس آسیب نمی‌رساند. پاک کننده آنزیم‌دار را امتحان کنید. این پاک‌کننده‌ها به‌طور خاص برای تجزیه پروتئین‌ها و پاک کردن لکه‌ها ساخته شده‌اند.
چگونه لکه‌های مختلف روی لباس را از بین ببریم؟
از بین بردن لکه آدامس

سرکه داغ را روی قسمتی از لباس که دیده نمی‌شود با یک پنبه بمالید و بگذارید قبل از استفاده در یک حوله کاغذی یک تا سه دقیقه بماند. اگر هیچ رنگی به حوله پس نداد، لباس رنگ ثابت است و می‌توانید به کار خود ادامه دهید. لباس را یک تا سه دقیقه در سرکه داغ خیس کنید. به آرامی آدامس را بکنید و گام اول را تا زمانی که آدامس به‌طور کامل از بین برود تکرار کنید.

از بین بردن لکه لباس
قهوه

آب سرد را روی لکه بریزید. پودر را روی لکه بریزید و پارچه را به آرامی بمالید یا از یک مسواک نرم برای کشیدن روی پارچه استفاده کنید. بدون پاک کردن مواد شوینده، در چرخش معمول با گرم‌ترین دما شستشو دهید.

از بین بردن لکه لباس
از بین بردن لکه چربی

در صورت امکان، فورا لکه را با آب سرد بشویید. به آرامی صابون را روی لکه بمالید تا پاک شود و سپس با آب بشویید. به آرامی لباس را بمالید و مواد شوینده را مستقیما روی لکه روغن بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. بدون شستن مواد شوینده، در چرخه معمول روی گرم‌ترین درجه حرارت شستشو دهید.
جوهر

رایج‌ترین پاک کننده ممکن برای جوهر اسپری مو است. یک دستمال کاغذی در زیر لکه قرار دهید و تا زمان محو جوهر اسپری کنید. بگذارید چند ثانیه خیس بماند و سپس لکه جوهر را با یک دستمال تمیز دیگر پاک کنید. این فرآیند را تا زمان پاک شدن و شستشوی مواد شوینده آنزیم‌دار تکرار کنید.

از بین بردن لکه لباس
از بین بردن لکه عرق روی لباس

از پاک کننده لکه استفاده کنید. لباس را در مواد شوینده در گرم‌ترین آب توصیه شده با استفاده از پاک کننده آنزیم‌دار و سفید کننده شستشو دهید. برای پاک کردن بوهای عرق از لباس، لباس‌ها را با مواد شوینده‌ای که برای این مورد تایید شده‌اند بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *